• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Enkel till hundhimlen

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

hianders

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

Jodå Stig, vi har också varit inne på den tankegången!! Problemet är nu som jag skrev tidigare att han äter minimalt (om något) sedan några dagar tillbaka och knappt får i sig vatten. Jag trodde faktiskt idag på fm att han skulle dö hemma i soffan i tryggheten då han plötsligt reste sig upp och bar sig konstigt åt samt skällde på ett sätt jag aldrig hört förut så Simon hund kom rusande och funderade vad som var p g. Vi tror inte han har ont men djur kan ju dölja det också.

Känns rätt att fattat beslutet nu ändå!!

Fint liv tillsammans i drygt 15 år har vi haft!!! Första hundkärleken efter att ha varit kattfolk i ett antal år innan dess.

Kram och voff på er och tack för alla medkännande hälsningar! Tuff dag imorgon!

fru/matte hianders Inger
 

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Enkel till hundhimlen

Vi sänder oxå en tanke till er på er svåra stund,men man lär ju tänka på djuret i
första hand men det känns ju tungt ändå !!!
Vi fick ta bort vår 3:e Perserkatt i midsomras endast 15 mån gammal,det kändes
verkligen tungt på en så söt o snäll Perser som vi hade räknat med o få behålla
i åtminstone 10-år framåt,han hade fått en Virussjukdom som var obotlig !!
Så vi fick ett tungt beslut från Falu Djursjukh. att det bästa för han var att få somna in...

Hemskt var det att få det beskedet på en så ung katt och ingen rolig midsommar
blev det heller kan jag lova.....

Men men,livet måste ju gå vidare trots allt....vi har inte hittat nån ny Perser än,men
vi söker o hoppas snart finna en ny liten pigg krabat !!!
 
H

hianders

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

Sitter och tittar på Hobbe hund nu och visst är det något som inte är som det ska! Han beter sig annorlunda som aldrig förr och hjärtat dunkar snabbt och hårt!

Det är ju för oss en epok som går ur tiden. Rutiner som skall brytas, t ex att han äter ensam i hallen för att få vara ifred när vi plötsligt en dag blev med fyra hundar. En rutin som matte och han har haft i många år att sova middag ihop. Men men men.......
Kvällen blir lååååång kan jag lova men livet går vidare för resten av oss och de fyrbenta!

Kram
Inger
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

Hej
Tänker på er i er svåra stund.
Hade ju förmånen att träffa er Hobbe o bröderna i somras i Borgåsund.
Kram
Gun
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Enkel till hundhimlen

Usch så sorgligt att läsa. Men hunden får ju trots allt komma till sin sista vila, han är ju färdig med jordelivet nu. Ta hand om er och krama både hundarna och varandra.

/Annette
 

Dorishult

HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
6745
Medlemskap
2024
Sv: Enkel till hundhimlen

Har aldrig behövt ta det beslut ni har tagit, vår Ozzie är ju bara 2 1/2 år, men jag bävar... Får tårar i ögonen när jag läser vad alla skriver, men tror ändå att ni tagit rätt beslut

Eva
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Enkel till hundhimlen

Vi vet hur det känns, vi fick ta farväl av våran Golden hos en fantastisk veterinär. Han medvärkade till en värdig avslutning. Han fick somna bak i våran bil i sin egen säng, han älskade att åka där. Vi tänker på Er i denna svåra stund.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Enkel till hundhimlen

Tänker på er i denna svåra stund. Vet ju vad ni går igenom. Kommer ju så väl ihåg Hobbe när vi träffades i Motala. Kram
Gunilla
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen