• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Enkel till hundhimlen

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

hianders

Guest
Sitter och gruvar mig för att ringa veterinären och beställa en enkel biljett till hundhimlen för gamlingen Hobbe, 15 år och 8 månader. Jag vet att vi måste och det känns oerhört gruvsamt. Men, nu äter han knappt något och får i sig så lite vatten eftersom han inte ser vattenytan. Vill mest sova.

Så, från tanke till handling NU! Giv mig styrka.

matte hianders/Inger
:swoon:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Enkel till hundhimlen

Det är svårt men det låter verkligen som ett måste. Bättre att ge honom ett värdigt slut på sitt långa hundliv. Vi tänker på er i denna svåra stund.
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Enkel till hundhimlen

Sitter och gruvar mig för att ringa veterinären och beställa en enkel biljett till hundhimlen för gamlingen Hobbe, 15 år och 8 månader. Jag vet att vi måste och det känns oerhört gruvsamt. Men, nu äter han knappt något och får i sig så lite vatten eftersom han inte ser vattenytan. Vill mest sova.

Så, från tanke till handling NU! Giv mig styrka.

matte hianders/Inger
:swoon:

Skickar styrkekramar till denna jobbiga stund. Tur att det värsta snart går över i mängder med tacksamma och glada minnen.

Rolf och Monica
 

Margus

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Sv: Enkel till hundhimlen

Inger, jag vet hur du känner det. Har gjort det 2 gånger och veterinären tyckte det var bättre att låta hundkompisen somna in än att lida. Tyvärr ofrånkomligt.
 
H

hianders

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

Tack för era hälsningar! Imorgon kl 12.

matte Inger
:msn_dog:
 
F

F.d. 924

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

Många kramar till dig och Hasse:msn_flower::msn_flower::msn_flower:Ska tänka på er i morgon.

Ingrid o Benny
 
A

anitaedit

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

Hej! Fruktansvärt beslut men skönt för hunden. Har genomlevt detta flera gånger både akut och av ålder. Man lever på minnen. Många känner med er.: Msn_heart:: Msn_heart:: Msn_heart:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

oj inger,,vid en del tillfällen e de svårt att finna ord,,
detta är ett sådant,,
vi tänker på er istället,,
ja vet hur de känns,,stor kram,,:dog:teddi,,
 

Heddelin

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4601
Medlemskap
2024
Sv: Enkel till hundhimlen

Vi har själva gått igenom detta 4 gånger. Ett mycket svårt beslut. Men man måste tänka på hunden och kanske vara lite tacksam för att djuren får den möjlighet som vi inte har. Vi vet hur svårt det känns. Tänker på er.
 
Senast ändrad:

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Enkel till hundhimlen

Tänker på er i denna jobbiga stund - man vet vad det handlar om när man själv har gått igenom samma sak. Vår förra Westie blev 16 år - en hög ålder.

Kram från oss.:yes:
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

Vi tog det svåra men riktiga beslutet med vår Sella 13 år, för två månader sedan. Det var svårt, det var stort på många sätt och vi kan bara vara tacksamma hur fint allt gick till på det djursjukhus vi valde.

Minnena är outtömliga och fina från denna familjemedlem, som var så klok och framgångsrik. Hon födde ett 20-tal valpar, varav vi har tre kvar hos oss.

Vi känner med er!
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Enkel till hundhimlen

Det är ett svårt beslut. Vi är nästan framme vid samma punkt med vår hund.
Vi hade en svårt sjuk anhörig som sade att det jag hoppas mest på när jag kommer till himlen är att få återse våra hundar.
//Åke
 

Tony o Tina

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1268
Medlemskap
2028
Sv: Enkel till hundhimlen

Vi har varit med om detta 2 gånger, för nästan 1 år sen tog vi bort vår vän Frasse efter 16 år, det är inte lätt.

Vi tänker på er!

Tony & Tina samt vår 1 åriga Rambo
 
F

F.d. 25293

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

usch ja hemskt men nödvändigt , vi tänker på er hälsn lasseobitten , och fido 6 år
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: Enkel till hundhimlen

Hej,
jag vet också hur det känns. Strax före jul 2008 blev vi tvungna att köpa enkel biljett till hundhimlen för vår sheltie Zack, då 15 år och 3 månader. Men när vi kom till veterinären var det enda gången på alla dessa år som Zack inte skakade och darrade, utan han gick lugnt in när det var hans tur. Det var som om han kände på sig att han nu skulle slippa ha ont och lida mer. Det var en tröst. Sedan körde vi honom till ett djurkrematorium och nu vilar han i en urna i trädgården.
Karin:wink:
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Enkel till hundhimlen

Det är en tung stund...... men om hunden inte lider eller är sjuk, och bara håller på att "stänga av" för ett naturligt slutskede. Så tycker jag själv att de skall få avsluta detta i trygghet hemma.
mvh Stig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen