• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elverk

winnebago

FD HBK Medlem
Kommun
Högsby
HBK-Nr
32621
Medlemskap
2022
För husbilen men undrar om ett som är kraftfullt. Kollat på champion 3500watt eller om ja ska upp till 5000 watt

Senast redigerad av en moderator:

winnebago

FD HBK Medlem
Kommun
Högsby
HBK-Nr
32621
Medlemskap
2022
Tack för alla svar ,men om man ska ha ugn och ac mm då måste man ha ett större . Men tror på champion inverter 3500 watt.

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Inte svar på trådskaparens fråga men upptäckte att elverk har gått upp otroligt mycket i pris sista månaden Detta kostade 4995:- för bara några månader sedan. Nu 7995:-. DUAB-POWER Elverk LT2000IS Parallell med inverter . Vi har haft det i 2 år och fungerar utmärkt för våra behov men det gäller att stå avskilt om man måste använda det vilket inte är ofta.

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Om du vill ha ett tyst och kraftfullt elverk skall du nog kolla pa de som gors for husbilar av Cummins/onan, dar har du kraften du soker.
RV QG 5500 ar nog det du soker. ligger pa ca 5000$

winnebago

FD HBK Medlem
Kommun
Högsby
HBK-Nr
32621
Medlemskap
2022
Jag har ett Onan gasolverk i den men ska ta bort det vill inte ha gas sen låter det mycket tycker jag .

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Varför vill du inte ha gas i husbilen. Detta drivmedel är både säkert och lätthanterligt.

Tror dessutom inte att bensin- eller dieseldrivet elverk är tystare än ett gasoldrivet – snarare tvärtom.

Pålle

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Jag har erfarenheten av att det kan vara torkade packningar som gör att ett elverk inte startar.

I bedömningen får man ta med att det är inte tillåtet med elverk på alla platser.

Kompis

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2026
Det er vel ikke lurt med et atomkraftverk, om bilen bare kan ta i mot bittelite strøm. De fleste elverk kan vel lade både to og tre biler med orginalt batteri system.

Toppen