• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elverk

För husbilen men undrar om ett som är kraftfullt. Kollat på champion 3500watt eller om ja ska upp till 5000 watt

Senast redigerad av en moderator:
Tack för alla svar ,men om man ska ha ugn och ac mm då måste man ha ett större . Men tror på champion inverter 3500 watt.

Inte svar på trådskaparens fråga men upptäckte att elverk har gått upp otroligt mycket i pris sista månaden Detta kostade 4995:- för bara några månader sedan. Nu 7995:-. DUAB-POWER Elverk LT2000IS Parallell med inverter . Vi har haft det i 2 år och fungerar utmärkt för våra behov men det gäller att stå avskilt om man måste använda det vilket inte är ofta.

Om du vill ha ett tyst och kraftfullt elverk skall du nog kolla pa de som gors for husbilar av Cummins/onan, dar har du kraften du soker.
RV QG 5500 ar nog det du soker. ligger pa ca 5000$

Jag har ett Onan gasolverk i den men ska ta bort det vill inte ha gas sen låter det mycket tycker jag .

Varför vill du inte ha gas i husbilen. Detta drivmedel är både säkert och lätthanterligt.

Tror dessutom inte att bensin- eller dieseldrivet elverk är tystare än ett gasoldrivet – snarare tvärtom.

Pålle

Jag har erfarenheten av att det kan vara torkade packningar som gör att ett elverk inte startar.

I bedömningen får man ta med att det är inte tillåtet med elverk på alla platser.

Det er vel ikke lurt med et atomkraftverk, om bilen bare kan ta i mot bittelite strøm. De fleste elverk kan vel lade både to og tre biler med orginalt batteri system.

Tillbaka
Toppen