Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tyvärr är denna typ inte helt ovanlig,men den här är bland dom värre , man har iallafall vänt Wagosen uppåt så vattnet inte rinner in,ska sägas att allt sitter i ett plåtskåp där luckan inte går att stängaDet är ingen elektriker som gjort detta. Det är hur många fel som helst vad gäller beröringsskydd, selektivitet, kabelarea och kapslingsklass, för att nämna det värsta.
BelgienKonstigt att ju längre söderöver man kommer, värre blir det. Kan bilden vara tagen i Frankrike? Rätt kabel area efter säkringarna, men matande kablar ser lite konstiga ut. Men man får vara glad för det lilla, två jordfelsbrytare i alla fall. Och en övergångskabel, då är där ju en som har en anslutningskabel med rätt kontakter i båda ändar. Samt att det som är anslutet till vägguttagen ser tjocka ut och är av gummi.
På en skala 0-100Jag ger den 5 husbilar för kreativitet !!!
Lite fler bilder från samma plats.En sak som väcker stor nyfikenhet tycker jag är det nedre vänstra uttaget. Söndersliten silvertejp och ett stort kryss över. Betyder det, fungerar ej, proppen går vid användning eller kanske rent utav, livsfara att använd just det........ Liiite nyfiken blir man i alla fall.
Sedan kan man lägga en liten fundering på jordkabeln till det uttaget. Sitter fäst i gallret ser det ut som och dessutom verkar kabeln ha varit överhettad vid något tillfälle...... Kan ev. vara anledningen till spärren med silvertejp, som ju tyvärrr verkar blivit bypassad av någon som behövde just det uttaget.
Samt ändå gemensam jord med det tydligen fullt fungerande uttaget ovanför det tejpade som väcker fler funderingar.
M.v.h. JANKRO.
IP2xEfter många år genomEuropa har man sett olika sätt att lösa elinstallationer,nedan är en variant, finns säker någon elektiker på forum som kan betygsätta installationen.
Visa bilaga 241984