• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elitserien

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Vi behöver inte vänta för Löven går inte upp. Men hur man kan hålla på ett lag som med avsikt skadar spelare för livet och som bl.a blir sittande i rullstol är för mig en gåta. ( Nobbe Norberg) och kom inte och säg att det inte var avsiktligt! JAG var nämligen där då och på ISEN.

Jag vet inte vad du försöker antyde med detta? Skador inträffar in en sport som hocky idag TYVÄRR nästa i varje match t ex, hjärnskakningar kan stoppa en karriär ganska snabb.

När du räknar upp dina lag i toppen, så tror jag att du har glömt att titta på hur tabellen ser ut.:rolleyes:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Hej!

Lite tråkigt att inte Löven är i högsta serien. Likaså med Leksand, det är ju verkligen en fin hockeykultur i dessa bygder!
Tråkigt också med skador, speciellt om det sker med avsikt, men det är också förstås till stor del beroende på att sporten blir snabbare och snabbare.
Nu till det positiva......Jag tippar inte utan jag är övertygad om att
FÄRJESTAD blir det laget som får "kränga" GULD-hjälmarna denna säsongen!

Och hör se'n!!:yes:

Hälsningar Walle
Hej vill på det bestämda ta avstånd från ditt påstående om avsiktligt skada en motspelare varje spelare har en spärr det är jag övertygad om.
Ja att skador händer det är glasklart men beskylla någon för att avsiktligt skada någon är väl och ta till i överkant.
Skulle så vara borde ju en anmälan vara på sin plats och en fällande dom.
Varför jag reagerar så på detta påståendet beror på att jag själv varit huvudomare i ishockey i 23 år och som ni nog förstår blåst en del matcher.
Vänligen 2179
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Elitserien

Jag vet inte vad du försöker antyde med detta? Skador inträffar in en sport som hocky idag TYVÄRR nästa i varje match t ex, hjärnskakningar kan stoppa en karriär ganska snabb.

När du räknar upp dina lag i toppen, så tror jag att du har glömt att titta på hur tabellen ser ut.:rolleyes:
Serien är lång. Tittade på den i morse och jag tycker det ser bra ut.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Elitserien

Hej vill på det bestämda ta avstånd från ditt påstående om avsiktligt skada en motspelare varje spelare har en spärr det är jag övertygad om.
Ja att skador händer det är glasklart men beskylla någon för att avsiktligt skada någon är väl och ta till i överkant.
Skulle så vara borde ju en anmälan vara på sin plats och en fällande dom.
Varför jag reagerar så på detta påståendet beror på att jag själv varit huvudomare i ishockey i 23 år och som ni nog förstår blåst en del matcher.
Vänligen 2179
Jag vet inte vilken division du dömt, men för några dagar sen sa en Difare att han adrig tagit någon hänsyn till andra spelare uta bara kört på utan omtanke, vilket han beklagade i inslaget men då är det för sent att komma på andra tankar när man slutat.
Ta en som heter Per Ledin, jag bara undrar hur han tänker.
 
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: Elitserien

här har vi då en gammal?? domare,,herr reidar,,:p
vi har också en gammal?? målvakt,,herr christer,,:p

sist men inte minst,,ett gammalt:D frölundafans,,
supportermarodören,,herr ove,,
kan de bli bättre,, FRÖ__LUN__DA:blabla:
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Vi behöver inte vänta för Löven går inte upp. Men hur man kan hålla på ett lag som med avsikt skadar spelare för livet och som bl.a blir sittande i rullstol är för mig en gåta. ( Nobbe Norberg) och kom inte och säg att det inte var avsiktligt! JAG var nämligen där då och på ISEN.

Min fråga gällde vad vill du antyda med detta! Tabellan kan vi nog alla läsa!:confused:
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Elitserien

Jag vet inte vilken division du dömt, men för några dagar sen sa en Difare att han adrig tagit någon hänsyn till andra spelare uta bara kört på utan omtanke, vilket han beklagade i inslaget men då är det för sent att komma på andra tankar när man slutat.
Ta en som heter Per Ledin, jag bara undrar hur han tänker.
Ser på hockeylördag och vad får man se, jo Per Ledin skada en motståndare.
Jag kanske inte är helt fel ute? Jag tänkte på vad 2179 skrev.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Elitserien

Här är det årets fest ,den STORA Hockeyfesten som samlar över 1000 pers som äter middag före matchen och sen är det dans efter och då åker mästarna ut på isen och får stora skälvan inte ett enda fjuttigt mål klarade dom av, 8222 på läktaren fick se ett juniorlag uppträda, får nog prova med Löfbergslila till nästa match.:D:D

Frölunda var riktigt riktigt bra ska ni veta som håller på dom,, Stort grattis till segern.

Brynäsarn Pelle ;)
 

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Här är det årets fest ,den STORA Hockeyfesten som samlar över 1000 pers som äter middag före matchen och sen är det dans efter och då åker mästarna ut på isen och får stora skälvan inte ett enda fjuttigt mål klarade dom av, 8222 på läktaren fick se ett juniorlag uppträda, får nog prova med Löfbergslila till nästa match.:D:D

Frölunda var riktigt riktigt bra ska ni veta som håller på dom,, Stort grattis till segern.

Brynäsarn Pelle ;)

Ni har väll bara ett juniorlag:D:D:D:D
PS vi får väll se i nästa kaffederby om jr laget räcker till:confused::confused::confused:. OcH föresten så vann FBK idag

Puss o kram Johnny
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Ser på hockeylördag och vad får man se, jo Per Ledin skada en motståndare.
Jag kanske inte är helt fel ute? Jag tänkte på vad 2179 skrev.

Jag kan hålla med angånde Ledin, för jag var faktiskt där men jag tycker du pekade ut en hel förening SAIK för att medvetet skada en spelare och det ställer jag inte upp på, nu ska jag sluta gnäll och bara njuta av SAIK avklädning av allas SM-vinnare i år HV. Ha en trevlig kväll. HEJA SAIK!:twitcy:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Jag vet inte vilken division du dömt, men för några dagar sen sa en Difare att han adrig tagit någon hänsyn till andra spelare uta bara kört på utan omtanke, vilket han beklagade i inslaget men då är det för sent att komma på andra tankar när man slutat.
Ta en som heter Per Ledin, jag bara undrar hur han tänker.
Inte elitserien men inte långt därifrån.
ja Patrick Blomdahl DIF och Per Ledin menar du.Ja de är ju ett fall för sig men hoppas övriga har spärren.
mvh
2179:music-icon:
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Just hemkommit från ett tufft norrderby, bra match och fullt i ladan och nu SAIK på 2:a plats i tabellen, kan det vara bättre!
HEJA SAIK!:spinny:
 
Toppen