Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag ser inga nackdelar med bara elbilar i Stockholm. Då slipper jag dessa hos mig!
Det lär nog komma så snart vi har börjat ställa om och det köps fler elbilar än diesel och bensin tillsammans.På tal om elbilar, är det inte dags att börja miljöbeskatta dessa? Batterier kräver gruvor som förödar naturen och med debatten om elbrist så kanske elbilsägarna bara ska ladda 1 gång i veckan samt Stockholmare cykla, vilken kalldusch
Svarte Petter....... är det inte han som är med i löjliga familjen?Det lär nog komma så snart vi har börjat ställa om och det köps fler elbilar än diesel och bensin tillsammans.
Då blir det väl bonus malus om bilen väger mer eller mindre än 1500kg och alla som köpt elbil sitter med Svarte Petter....
Troligen med höjd energiskatt, fossildrivna fordon kommer att rulla i minst 50år till i resten av Sverige.Hur tror ni de uteblivna skatteintäkterna (bilskatt och drivmedelsskatt) skall täckas ??
Troligen med höjd energiskatt, fossildrivna fordon kommer att rulla i minst 50år till i resten av Sverige.
Jag hade också etanolbil. Den gick billigare på bensin än etanol!Etanolbilen som jag köpte 2006 var befriad från bla trängselskatt.
Det tog inte lång tid innan subventionerna togs bort.
Orsaken var att för många skaffade etanolbilar och därav minskade skatteintäkterna.
Samma sak kommer nog att hända med elbilar.
Bra Svar!Hur tror ni de uteblivna skatteintäkterna (bilskatt och drivmedelsskatt) skall täckas ??
Jag kör fortfarande etanolbil på E85.Jag hade också etanolbil. Den gick billigare på bensin än etanol!
Hade en mercedes 230 som jag groggade 40/60 etanol och 95, mest för att etanolen var billigare. Den mercan gick bra!Jag kör fortfarande etanolbil på E85.
Mest för att de 300+ hästarna i bilen blir färre på bensin....
Bra Svar!
Lite utan för Ämnet, ut av mej, som jag hörde i dag, nästan fick samma lön som "statsministern",
någon som uppmärksammat detta?
Hur funkar det nu i Sverige!
Men vi andra?
Tänk tanken , du har en husbil, det regnar si & så mycket skatt där efter, bara en tanke att hjälpa dom somBra Svar!
Lite utan för Ämnet, ut av mej, som jag hörde i dag, nästan fick samma lön som "statsministern",
någon som uppmärksammat detta?
Hur funkar det nu i Sverige!
Men vi andra?
Nu har det hänt! Läste en artikel om att Schweiz funderar på att utreda ett förbud mot att köra elbilar annat än i viktiga ärenden som att åka till sjukhus, handla förnödenheter och liknande.Jag läste för något år sedan att man planerar att införa kilometerskatt igen, just för att komma åt elbilarna.
Det är väl egentligen ganska vettigt.
De som kör långa sträckor bidrar mer till vägunderhåll än de som kör till Konsum var tredje vecka....