Örebropiloten1
FD HBK Medlem
Chassiefabrikat: Peugeot
Chassiemodell: Pilote J5
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,0 bensin
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Pilote
Husbilsmodell: 450R
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Elektronik

Hej alla kunniga!
Sitter och sliter mitt hår efter mycket tankar och svordommar, har under förra semestern fått en överhettning i ljus omkopplarna som sitter för halvljus och parkeringsljuset, ej på rattstången nu utan i instrumenteringen.
Insåg att den förre ägaren kopplat ihop dom 2 omkopplarna tydligen för att få ström till ljuset och vise versa, så den byglingen togs bort och så skulle jag sätta dit den ny införskaffade knappsatsen, då fungerade inte det som det skulle, jag har ingen lust att sätta dit byglingen igen för då blir det väl samma problem igen...
Min önskan och det skulle säkert vara så redan från fabrik att:
Parkeringsljus går att sätta på tillsammans med positionsljusen och att halvljuset går på egen knapp samt automatiken.
efter demonteringen så inser jag att det liknar Picasso i kabelfärgernas ordning och sitter man utan schema eller kunskap , ja då står man sig slätt.
Så nu till min fråga till er alla duktiga!!
Är det någon som har ett elschema på detta eller ren kunskap om problemet så får ni hemskt gärna höra av er snarast, för det har grymtats en del på dom sista bisiktningarna om att man inte kan separera park/halvljuset...så är det samma gubbe i år så då river jag nog isär hela bilen och drar ny el...
Många STORA förhoppningar till er nu....HJÄLP!
Mats
det går att ringa med men vi tar det denna vägen först så om det behövs bilder på eländet så finns det....
Chassiemodell: Pilote J5
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,0 bensin
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Pilote
Husbilsmodell: 450R
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Elektronik

Hej alla kunniga!
Sitter och sliter mitt hår efter mycket tankar och svordommar, har under förra semestern fått en överhettning i ljus omkopplarna som sitter för halvljus och parkeringsljuset, ej på rattstången nu utan i instrumenteringen.
Insåg att den förre ägaren kopplat ihop dom 2 omkopplarna tydligen för att få ström till ljuset och vise versa, så den byglingen togs bort och så skulle jag sätta dit den ny införskaffade knappsatsen, då fungerade inte det som det skulle, jag har ingen lust att sätta dit byglingen igen för då blir det väl samma problem igen...
Min önskan och det skulle säkert vara så redan från fabrik att:
Parkeringsljus går att sätta på tillsammans med positionsljusen och att halvljuset går på egen knapp samt automatiken.
efter demonteringen så inser jag att det liknar Picasso i kabelfärgernas ordning och sitter man utan schema eller kunskap , ja då står man sig slätt.
Så nu till min fråga till er alla duktiga!!
Är det någon som har ett elschema på detta eller ren kunskap om problemet så får ni hemskt gärna höra av er snarast, för det har grymtats en del på dom sista bisiktningarna om att man inte kan separera park/halvljuset...så är det samma gubbe i år så då river jag nog isär hela bilen och drar ny el...
Många STORA förhoppningar till er nu....HJÄLP!
Mats
det går att ringa med men vi tar det denna vägen först så om det behövs bilder på eländet så finns det....
