• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

El är kostsamt

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Står på stolpe i E. Det enda som går på el är laddning av telefoner, läsplattor, laddning av bilens batterier, kaffebryggare varje morgon, hårfön 1,5ggr/veckan ( är gift med en kvinna) Kostnad ca 100 SEK/mån. Borde jag investera i solpaneler och vad blir avskrivningstiden? (Frågar åt en vän).
 

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Den totalt billigaste energin på vintern för att värma kaffevatten i visseljohannan till 95 grader är gasol.
Det billigaste sättet för att torka håret är att ställa sig i takluckan.
God fortsättning. :santa1:
Hårtorken drivs väl med diesel om man kör bilen så att håret blir rakt.
 

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Okey...... Får du mer A när du har 2 regulatorer?
Hur mycket laddar det då med?
Jag har en dc/dc på 50A tycker det är tillräckligt...
Enligt installatören ansågs det nödvändigt fö optimal funktion. Samt DC/DC 90A till 800 Ah Lithiumbatterie. Om det blir solförmörkelse och jag inte vill köra bil så finns även ett dieselelverk på 3600W. Än så långe har det funnits el i bra mängd trots stor förbrukning.
 

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Den totalt billigaste energin på vintern för att värma kaffevatten i visseljohannan till 95 grader är gasol.
Det billigaste sättet för att torka håret är att ställa sig i takluckan.
God fortsättning. :santa1:
Blåser det så mycket i Skåne så det räcker att torka i takluckan. Schamponerar ni förts och därefter låter regnvattnet spola bort schampo. Därefter fixar vinden resten?
 

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Hej på dej Kurt har du ledsnat på STX:n? Var ner på en 48 timmars semester till Narejos och såg en Morelo på din parkering, hade.
Hej
Ja, din iakttagelse är riktig. Vi har bytt till en Morelo Empire 110GSB i våras. Man måste skapa sysselsättning för de som bygger och utrustar bilar. Bra för Europa.
 
Senast ändrad:
Toppen