Funderar på om jag skall kompletera elförsörjningen i husbilen under vintern med en bränslecell (Efoy 80). Är det någon här som kan dela med sig av sina erfarenher av en bränslecell. ( Vill inte vara njugg, men ämnet är erfarenhet av bränslecell)
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har haft en Efoy 140 och den var helt underbar.Funderar på om jag skall kompletera elförsörjningen i husbilen under vintern med en bränslecell (Efoy 80). Är det någon här som kan dela med sig av sina erfarenher av en bränslecell. ( Vill inte vara njugg, men ämnet är erfarenhet av bränslecell)
En EFOY 140 kostar i trakten av 40 000 kr och 10 liter metanol att driva den med kostar ca 800 kr (har jag för mig). Räknar man ut priset per kWh så är det hutlöst (ca 75 - 80 kr/kWh) men som någon observerade här ovanför så gör man inte av med så många kWh. Någon eller några dunkar bränsle kan vara ett rimligt pris för att kunna ladda batterierna mörka vinterdagar.Vad kostar det att installera en bränslecell !
hej hur stort batteripacket har du antal och ampertimmar hälsar hansHar haft en Efoy 140 och den var helt underbar.
Justerbara parametrar på kontrollenheten så att du själv väljer vid vilken volt den skall starta, stoppa.
Automat eller manuellt.
Enkelt montage, + - till banken och en rj45 kabel till manöverpanelen där du vill ha den.
Kan rekommenderas.
Enligt reklamen ska den inte avge mer koldioxid än utandningen från ett barn. Och koldioxid är inte en giftig gas.Var har ni monterat era Efoy med tanke på co2 ?
Går bra att montera i garaget ...Var har ni monterat era Efoy med tanke på co2 ?
I luckan intill batterierna på din Hymer...Var har ni monterat era Efoy med tanke på co2 ?