• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EasyGo+, stängs

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Jag har fått samma mail. Detta kom som en överraskning då jag för en månad sedan fick besked om at EasyGo+ skulle gå att använda både i Österrike och Norge....

För Norgeresa i sommar kommer jag nog att använda Epass24.
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Jag har fått samma mail. Detta kom som en överraskning då jag för en månad sedan fick besked om at EasyGo+ skulle gå att använda både i Österrike och Norge....

För Norgeresa i sommar kommer jag nog att använda Epass24.
För Epass24 i Norge gäller också att man efter registrering av konto också måste skicka in uppgifter om bilen, vikt, miljöklass etc.(bild av reg.beviset) via en länk. (https//account.epass24.com/en/vehicleregistration/step1). I annat fall debiteras man maxtaxa.
 
Senast ändrad:

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Har fått samma, hur går det med kontokortet som ligger upplagt på Easy Go, någon som vet?
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025

Skal du til Østrig?​

I Østrig er vejafgifter obligatoriske for alle køretøjer på alle motorveje (autobahn og schnellstrassen). Kører du bil, betaler du via en vignet, og kører du autocamper eller lastbil, betaler du med en bizz fra ØresundPAY.
Lastbiler, busser og tunge autocampere Køretøjer med en vægt over 3,5 tons betaler en afstandsrelateret vejafgift via en bizz fra ØresundPAY.
Fra den 1. april 2024 tilbyder vi bizzer, som du kan bruge i hele Skandinavien og Østrig. Da kan du hurtigt og gratis blive kunde hos ØresundPAY og bestille en bizz.
Fra 1. april 2024 kan du bruge et link her på siden til at gå ind og lave en aftale og bestille din bizz.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har nu ansökt om ny bizz Öresundpay, ganska enkelt MEN om du ska ha med Österrike krävs betydligt mer information, vilket du får ett mail om senare, hade ju varit enkelt om man informerat om detta direkt, jag tyckte det var lite för enkelt att ansöka om bizzen!!
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Ringde idag om bizz till österrike som ingår i bizzen för öresundsbron. fick ett mail som visar vad som behövs.

Øresundsbron <kontakt@oresundsbron.com>​

12:06 (för 6 timmar sedan)
till mig









Hej Lars

I Österrike är vägtullar obligatoriska för alla fordon på alla motorvägar.

Kör du en personbil betalar du med en vinjett som bland annat kan köpas via en länk på vår hemsida. Kör du en husbil som väger över 3,5 ton betalar du den distansrelaterade vägavgiften med en speciell bizz som tillhandahålls av ØresundPAY.

För att kunna använda den speciella bizzen i Österrike behövs en stor mängd fordonsdata programmeras in i bizzen.

Önskar du beställa en Österrike-bizz på ditt befintliga avtal med oss, behöver du därför maila oss nedanstående information om fordonet samt bifoga registreringsbeviset och eventuell annan dokumentation som verifierar informationen.

Registreringsnummer
Landskod
Fordonets första registreringsdatum
Fordonsklass
Euro utsläppsklass
Fordonets antal axlar
Fordonets drivmedel

Vänligen ange även ditt kundnummer

Vi inväntar ditt svar med den informationen som krävs för att kunna programmera bizzen och vill samtidigt informera om att det kan ta upp till två veckor innan bizzen skickas hem till dig.

Vi ber om förståelse för det och önskar dig en fin dag.


Best Regards / Vänliga hälsningar / Venlig hilsen

Philip

Øresundsbron Customer Centre / Kundcenter / Kundecenter

You find us here / Här hittar du oss / Her finder du os
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag skickade in ansökan 4apr, det har inte kommit någon bizz än, skickade också med kopia på registreringsbeviset, men några dagar senare kom ett mail med frågor om miljöklass, registreringsnummer osv, allt detta kunde dom utläsa av registreringsbeviset om dom tittat på det, så jag väntar behöver bizzen snart.
 
Senast ändrad:
Toppen