• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Easy Go+

BG Carlsson

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
8449
Medlemskap
2022
Efter att jag bytt husbil, så skickade jag tillbaka min Easy Go+. Nu behövde jag en sådan till min nya husbil. Har försökt att beställa flera ggr, men fått att tyvärr har de inga för tillfället. Idag fick jag följande Mail på min senaste beställning att man slutat med Easy Go+. Se bifogat Mail.
Någon annan som fått samma?
 

Bilagor

  • 41DDF006-F053-478D-BFA3-D5F080A4860F.jpeg
    41DDF006-F053-478D-BFA3-D5F080A4860F.jpeg
    203,6 KB · Visningar: 283

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Efter att jag bytt husbil, så skickade jag tillbaka min Easy Go+. Nu behövde jag en sådan till min nya husbil. Har försökt att beställa flera ggr, men fått att tyvärr har de inga för tillfället. Idag fick jag följande Mail på min senaste beställning att man slutat med Easy Go+. Se bifogat Mail.
Någon annan som fått samma?
Tur att jag bara skickade in min och ändrade reg nummer när jag bytte bil.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Vi skickade in vår med uppgifter på nya husbilen. Programmerades om och skickades åter på 5 dagar. Men det var för ett par år sedan.
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Jag fick min nya dosa idag efter att jag bytt husbil och skickat in den gamla för att ändra uppgifter till den nya bilen.
det tog visserligen två veckor, om det beror på Postnord eller danskarna vet man inte.
 

BG Carlsson

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
8449
Medlemskap
2022
Har precis nu varit i kontakt med Bro bizz i Köpenhamn. Min förståelse av danska är väl sådär, men fick klart att man nu inte hade någon bizz för husbil över 3,5 ton.
Man hänvisade mig istället till GO-Maut där det tydligen skulle gå att få något liknande.
Har inte undersökt vidare, men det är tydligen GO-Maut som gäller och jag fick även Sms efteråt med detta.
tydligen går det fortfarande att uppdatera sin Easy Go + men inte få en ny.
jag gjorde misstaget att skicka tillbaka min gamla.( var utan husbil tre månader) och när jag skulle beställa ny så hade man slutat
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Ja det är många som skickar tillbaka sin EasyGo innan man fått sitt nya regnr. Gör inte det,det kostar inget att behålla dosan! Annars blir det Österrikes egna GoBox som är lite krångligare tycker jag och ännu en dosa till på framrutan!
 

Christer61

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
Har precis nu varit i kontakt med Bro bizz i Köpenhamn. Min förståelse av danska är väl sådär, men fick klart att man nu inte hade någon bizz för husbil över 3,5 ton.
Man hänvisade mig istället till GO-Maut där det tydligen skulle gå att få något liknande.
Har inte undersökt vidare, men det är tydligen GO-Maut som gäller och jag fick även Sms efteråt med detta.
tydligen går det fortfarande att uppdatera sin Easy Go + men inte få en ny.
jag gjorde misstaget att skicka tillbaka min gamla.( var utan husbil tre månader) och när jag skulle beställa ny så hade man slutat
Konstigt. Beställde precis EasyGo+ Europa. Kommer inom 10 dagar
 

BG Carlsson

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
8449
Medlemskap
2022
Är det inte en Brobizz du fått, skulle varit Easygo+?
Som jag skrivit tidigare. Det går inte att få en ny Easy go+ . Tyvärr har man slutat med denna. Ni som har Easy go+ var rädda om dem. Går inte att beställa ny. Frågan är när man även ändrar befintliga till att inte gälla Österrike. Har Mail med beslut att det INTE går att beställa ny Easy go + utan man hänvisar till Österrikes go maut.
inte vad vi hoppades på
Den bizz man i nuläget kan beställa gäller i Danmark , Sverige och Norge, men inte i Österrike
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Som jag skrivit tidigare. Det går inte att få en ny Easy go+ . Tyvärr har man slutat med denna. Ni som har Easy go+ var rädda om dem. Går inte att beställa ny. Frågan är när man även ändrar befintliga till att inte gälla Österrike. Har Mail med beslut att det INTE går att beställa ny Easy go + utan man hänvisar till Österrikes go maut.
inte vad vi hoppades på
Den bizz man i nuläget kan beställa gäller i Danmark , Sverige och Norge, men inte i Österrike
Inte helt lätt att hitta i texten,men hittade det finstilta till slut,jag håller hårt i min EasyGo+


It is a requirement that vehicles over 3,500 kg driving on the Austrian toll roads have fitted a toll-paying unit approved in Austria.

At the moment you can't order EasyGo+ from Brobizz - but instead you can rent a device through GO-Maut in Austria.
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Hej. Har läst era kommentarer. Har EasyGO + Bizz men bytat husbil. Hoppas kunna åka neråt Europa till hösten. Om jag tolkar era svar rätt så gäller den inte längre i Österrike och är då inte längre intressant för oss. Go-maut gäller tydligen. Kan man köpa den på bensinmack i österrike? Mvh Ingemar
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Hej. Har läst era kommentarer. Har EasyGO + Bizz men bytat husbil. Hoppas kunna åka neråt Europa till hösten. Om jag tolkar era svar rätt så gäller den inte längre i Österrike och är då inte längre intressant för oss. Go-maut gäller tydligen. Kan man köpa den på bensinmack i österrike? Mvh Ingemar
Jag bytte husbil i höstas och skrev ett mejl till easygo+@brobizz.com och frågade hur jag skulle göra. Jag fick ett snabbt svar, att jag skulle skicka in dosan tillsammans med kopia på reg.beviset samt fylla i ett papper som bifogades som bilaga i mejlet. Jag gjorde så, och efter ca två veckor hade jag en ny dosa hemskickad. Efter att ha läst här i tråden att EasyGO+ inte skulle gälla i Österrike skickade jag ett mejl och frågade om min nyligen levererade dosa gällde i Österrike eller inte. Jag fick till svar att den GÄLLER.
 

BG Carlsson

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
8449
Medlemskap
2022
Jag bytte husbil i höstas och skrev ett mejl till easygo+@brobizz.com och frågade hur jag skulle göra. Jag fick ett snabbt svar, att jag skulle skicka in dosan tillsammans med kopia på reg.beviset samt fylla i ett papper som bifogades som bilaga i mejlet. Jag gjorde så, och efter ca två veckor hade jag en ny dosa hemskickad. Efter att ha läst här i tråden att EasyGO+ inte skulle gälla i Österrike skickade jag ett mejl och frågade om min nyligen levererade dosa gällde i Österrike eller inte. Jag fick till svar att den GÄLLER.
Jag skrev aldrig att Easy go + inte fungerar i Österrike. Vad jag skrev var att det går inte att nybeställa. Har man easy go + så kan man använda denna. Samma gäller om man byter bil och har dosan. Då är det bara att skicka in och registrera på nya bilen. Jag gjorde misstaget att skicka in min och avslutade. När jag sen köpte husbil några månader senare och skulle beställa en ny så går inte detta….Som jag skrivit tidigare om man orkar läsa….. så har ni en Easygo+ så var rädd om den. Går inte att beställa en ny. Går bara att byta en befintlig. Har flera
Mail om detta från Brobizz
 
Toppen