• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

E-post i Windows 10

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej,
När jag exempelvis börjar skriva in mottagarens namn/adress så får jag ett antal förslag, OK.
Problemet är att jag också får upp gamla kontakter och/eller av mig felstavade adresser.
Men vad jag läst mig till så går det inte att ta bort kontakter, eller?
//Conny
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Når jeg efter indtastning af få karakterer får jeg forslag til tidligere anvendte mailadresser i en rude under der, hvor jeg skriver.

Som jeg husker det, så er det øverste af forslagene markeret eller fremhævet med en farve. Hvis du trykker på knappen delete, så vil dette forslag forsvinde og markeringen rykke til det næste i rækken. Her kan du så også trykke på delete. Eller du kan vælge at trykke på pil ned og flytte markeringen til et andet uønsket forslag og så trykke delete til det.

Håber at dette også kan virke på din PC.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Når jeg efter indtastning af få karakterer får jeg forslag til tidligere anvendte mailadresser i en rude under der, hvor jeg skriver.
Som jeg husker det, så er det øverste af forslagene markeret eller fremhævet med en farve. Hvis du trykker på knappen delete, så vil dette forslag forsvinde og markeringen rykke til det næste i rækken. Her kan du så også trykke på delete. Eller du kan vælge at trykke på pil ned og flytte markeringen til et andet uønsket forslag og så trykke delete til det.Håber at dette også kan virke på din PC.
Hej,
Nej det fungerar inte med vare sig "delete" eller papperskorgen. Utan jag blir av med hela mejlet (utkastet)
//Conny
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Om du ändvänder Outlook så har du en länk på hur du tömmer de felaktiga e-post adresserna. Följ bara den så löser du det. Men glöm inte att lägga till de riktiga i adressboken först. Höger klicka på den rätta adressen och läggtill den i adressboken.
How to clear autocomplete cache in Outlook?

Hej,
Nä, att ta bort enstaka adresser får jag inta att fungera. Kan det vara olika versioner av Outlook som gör det.
Min bild ser ut som nedan, och jag vill ta bort den nedersta som är felstavad.
//ConnyMejl.jpg
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Hej,
När jag exempelvis börjar skriva in mottagarens namn/adress så får jag ett antal förslag, OK.
Problemet är att jag också får upp gamla kontakter och/eller av mig felstavade adresser.
Men vad jag läst mig till så går det inte att ta bort kontakter, eller?
//Conny
Hej Conny! Alla 'Kontakter' med sina uppgifter ligger i en mapp som därifrån hämtas av program som behöver det. Kontakterna i denna mapp kan du redigera på alla sätt, inklusive ta bort. Mappen har följande path: c:\användare\'namn'\kontakter eller om du har engelsk version: c:\user\'namn'\contacts.
Vilka program som får hämta kontaktuppgifterna kan du bestämma själv. Välj 'Alla inställningar ' i 'Aktivitetspanelen'. Där hittar du 'Kontakter' under 'Sekretess'. Välj 'Kontakter' och du kan där själv bestämma helt hur dina kontaktuppgifter får användas av programmen. Lycka till!
 

Lasse R

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Gävle
HBK-Nr
2888
Medlemskap
2024
På bilden som du visar så ser det ut som att du ändvänder den inbyggda e-post läsaren för Windows 10.
Mail_for_Windows_10.
Kan tyvärr inget om den skulle istället använda webbläsaren och läsa mailen på nätet.
Eller skaffa office365 och få en Outlook.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej,
Nu har jag kollat runt en andra gång och som det står så kan man inte ta bort kontakter från "E-post Windows 10" som jag händelsevis använder. Så det blir nog att byta till Thunderbird.
Men tack för alla tips!
//Conny
 
Toppen