Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hmm... Detta var tråkigt, jag har idag en äldre Sony stereo från 2014 i husbilen (enkel-din) som hanterar alla Bluetooth enheter klockrent, typ tv, mobil, surfplatta m.m.Jag har jobbat mycket med att få in bluetooth enheter till Azomspelaren. Exempelvis TV.ljudet. Men har stött på problem med i princip alla externa BT enheter.
Därför var det skönt att få detta besked från Anders, Azom Nordens produktansvarige.:
==========================================================================
"Azom-spelarna kan bara koppla ihop para sig med mobil, obd2, carplay/android auto och få andra bluetooth enheter.
Man kan alltså inte koppla upp/parakoppla Azom-spelarna till exempelvis en extern bluetooth högtalare, bluetooth ljudtransmitter eller liknande.
Detta är liten av en akilleshäl med våra Azom-spelare, eller ganska övergripande gällande många av dessa Android-spelare.
Det är något vi tittar på i dagsläget att utveckla och lösa med kommande modeller/firmware-versioner.
Men i dagsläget så är alltså denna bluetooth-parningen begränsad."
===========================================================================
Klara besked, det gillar vi, även om det inte alltid blir som vi vill!
Jag gick ifrån en Blaupunkt som också kopplade upp det mesta med BT. Däremot är det här tydligen en baksida av Androidspelarna generellt. Förstår inte riktigt varför. Men mobilen kopplar upp sig blixtsnabbt. Både vid ren telefoni och när jag kör Car Play!Hmm... Detta var tråkigt, jag har idag en äldre Sony stereo från 2014 i husbilen (enkel-din) som hanterar alla Bluetooth enheter klockrent, typ tv, mobil, surfplatta m.m.
Detta är ett krav att det funkar smärtfritt mot huvudenheten för mej.
Hoppas de har en lösning på problemet.
Däremot räcker det att mobilen kopplar upp blixtsnabbt i vardagsbilen, vilket jag hoppas den gör,
Låter lite underligt? Varför skulle det vara ett generellt problem med just Android-spelare och inte andra Android-enheter...? Blåtand är väl en ganska mogen teknik, tänker jag.Detta är liten av en akilleshäl med våra Azom-spelare, eller ganska övergripande gällande många av dessa Android-spelare.
Hej Per. Har du hört något angående Macrom? Funderar på att köpa en sådan till husbilen men om det kommer något nytt kan man ju avvakta. mvh GunnarSvarar mig själv, efter att ha skrivit med generalagent till Macrom stereo.
Den nuvarande modellen går inte att uppdatera till nyare operativsystem, typ android 15( senare i höst kommer 16)
Vilket flera av er har konstaterat.
De berättade att att en ny modell snart ligger i pipelinen, skulle varit klar redan men en viss försening har uppstått.
Jag föreslog att de kunde lägga upp den som ett erbjudande till klubbens medlemmar.
Han skulle återkomma, när det var dags
Mvh Per
Hej GunnarHej Per. Har du hört något angående Macrom? Funderar på att köpa en sådan till husbilen men om det kommer något nytt kan man ju avvakta. mvh Gunnar
Nej tyvärr, inte vad jag har upptäckt. Men vinklen på den fasta ramen känns bra. Och sidobetraktningsvinklen känns också bra. Så jag ser ingen mening med att kunna vinkla skärmen.Hej och tack för svar. Är den vinklingsbar både upp och ner och i sidled?