Olle Jonsson
HBK Medlem
Vårt medelpris diesel Åfa under 2025 landar på 15,20 kr/l. Jag hoppas att det går att få något bolag att erbjuda liknande för 2026 och framåt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om du med "vårt" menar just de tankningar ni gjort så kanske det kan stämma. Om istället "vårt" betyder klubbens priser så har vi 51 priser hittills under 2025 som har ett högre medelpris. Självklart vill vi ha så lågt pris som möjligt när vi handlar. Och då spelar världsmarknadspriset in. Vi får hoppas på en bra rabatt från ett bolag med bra täckning med mackar.Vårt medelpris diesel Åfa under 2025 landar på 15,20 kr/l. Jag hoppas att det går att få något bolag att erbjuda liknande för 2026 och framåt
Jag skrev fel, Rätt siffra ska vara 15,90 kr/l medelpris efter rabatt.Om du med "vårt" menar just de tankningar ni gjort så kanske det kan stämma. Om istället "vårt" betyder klubbens priser så har vi 51 priser hittills under 2025 som har ett högre medelpris. Självklart vill vi ha så lågt pris som möjligt när vi handlar. Och då spelar världsmarknadspriset in. Vi får hoppas på en bra rabatt från ett bolag med bra täckning med mackar.
Tycker det är väldigt tyst från styrelsen vad som händer med drivmedelsavtal. Om en vecka slutar Såifa avtalet att gälla, vill man att medlemmarna skall gynna eventuell ny samarbetspartner så måste ju information komma om det är något på gång, ( Om inte, så meddela det).Härifrån: Ang. Såifa
Har du orkat följa debatten förstår du att det pågår febrilt arbete. Det är flera aktörer som arbetar mot flera leverantörer. Oavsett, är det ditt personliga ansvar att alltid ha ett fungerande kort att tanka på, om du nu vill tanka på kort. Avvecklingen av Åfa har varit känt ganska länge!Tycker det är väldigt tyst från styrelsen vad som händer med drivmedelsavtal. Om en vecka slutar Såifa avtalet att gälla, vill man att medlemmarna skall gynna eventuell ny samarbetspartner så måste ju information komma om det är något på gång, ( Om inte, så meddela det).
Nu är det ju sent för de som eventuellt inte har något annat kort att använda, de måste ju ansöka själva hos något bolag.
Det kommer aldrig att erbjudas lika bra rabatt av någon, som den ÅFA hade. I bästa fall kanske det blir 50 öre/lit på pumppriset för privatpersoner.Vårt medelpris diesel Åfa under 2025 landar på 15,20 kr/l. Jag hoppas att det går att få något bolag att erbjuda liknande för 2026 och framåt
Ja det är väl därför vissa av oss undrar vad som händer när avvecklingen som du skriver, varit känt ganska länge.Har du orkat följa debatten förstår du att det pågår febrilt arbete. Det är flera aktörer som arbetar mot flera leverantörer. Oavsett, är det ditt personliga ansvar att alltid ha ett fungerande kort att tanka på, om du nu vill tanka på kort. Avvecklingen av Åfa har varit känt ganska länge!
Vissa undrar..., men andra vet. Det jobbas för högtryck och har gjorts så länge! Det handlar liksom inte om att bara gå ut och köpa något! Sedan är det förmåner vi pratar om. Vad gör du själv åt situationen? Det finns defintivt plats i både styrelse och arbetsgrupper om du tycker att något går för sakta.Ja det är väl därför vissa av oss undrar vad som händer när avvecklingen som du skriver, varit känt ganska länge.
Det har rapporterats här nyligen av styrelsen att något är på gång så vi behöver bara vänta. De säger till när det är spikat.Tycker det är väldigt tyst från styrelsen vad som händer med drivmedelsavtal. Om en vecka slutar Såifa avtalet att gälla, vill man att medlemmarna skall gynna eventuell ny samarbetspartner så måste ju information komma om det är något på gång, ( Om inte, så meddela det).
Nu är det ju sent för de som eventuellt inte har något annat kort att använda, de måste ju ansöka själva hos något bolag.