• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dricksvatten (forbruks- / drikkevann)

K

Knut1

Guest
[FONT=Times New Roman, serif]Dricksvatten i Bobilen er normalt «kranvatten» hentet fra forskjellige lokale vatten-nett. Dricksvattenet fyller vi «glade og fornøyde» på bilens vattentank, og vi bruker vattenet til alle behov - fra mat/drikke til vask. :)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Men, vatten-kvaliteten kan være veldig forskjellig rundt omkring i Skandinavia og Europa. :wideeyed:[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Er det noen i forumet som har kunnskap / erfaring på hvordan jeg kan sikre meg tilfredsstillende dricksvatten-kvalitet på vattenet i Bobil, uten å skulle være avhengig av «flaskevatten»? :confused:
[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Knut1[/FONT]

Sv: Dricksvatten (forbruks- / drikkevann)

För egen del har jag ett separat tappställe på diskbänken som är ansluten till en femliters plastdunk som enbart är dricks och kaffevatten. Brukar räcka upp till 4 till 7 dagar. Men byts oftare om möjlighet till bra vatten finns.
Tankvattnet användes i stort till allt annat.

Tillbaka
Toppen