• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dricksvatten (forbruks- / drikkevann)

K

Knut1

Guest
[FONT=Times New Roman, serif]Dricksvatten i Bobilen er normalt «kranvatten» hentet fra forskjellige lokale vatten-nett. Dricksvattenet fyller vi «glade og fornøyde» på bilens vattentank, og vi bruker vattenet til alle behov - fra mat/drikke til vask. :)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Men, vatten-kvaliteten kan være veldig forskjellig rundt omkring i Skandinavia og Europa. :wideeyed:[/FONT]


[FONT=Times New Roman, serif]Er det noen i forumet som har kunnskap / erfaring på hvordan jeg kan sikre meg tilfredsstillende dricksvatten-kvalitet på vattenet i Bobil, uten å skulle være avhengig av «flaskevatten»? :confused:
[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Knut1[/FONT]
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Dricksvatten (forbruks- / drikkevann)

För egen del har jag ett separat tappställe på diskbänken som är ansluten till en femliters plastdunk som enbart är dricks och kaffevatten. Brukar räcka upp till 4 till 7 dagar. Men byts oftare om möjlighet till bra vatten finns.
Tankvattnet användes i stort till allt annat.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Sv: Dricksvatten (forbruks- / drikkevann)

Kör med snikvariant....
Vi har en DAFI vattenkanna med reningsfilter i kylskåpet både
hemma och i HB.
Alltid gott och kallt vatten till hands.
// Janne
 
Toppen