• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Drönare

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Drönare

Jag fick motsvarande mail, glad i hågen gick jag till beställningsrutan och upptäckte att det bara gällde i USA.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Drönare

Då tänker de väl som de flesta Amerikaner, det bor väl inget civilicerat folk utanför USAs gränser, ja ja så var det mad det :twitcy:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Drönarna tillåtna från 1 augusti

[YOUTUBE]OILXzId-8fs[/YOUTUBE]

Besked från regeringen: drönarförbudet försvinner 1 augusti.

Det kan bli fritt fram för företag och privatpersoner att åter flyga drönare utan några särskilda tillstånd. Regeringen presenterar idag lagrådsremiss med förslag på undantag.

Regeringen föreslår i en lagrådsremiss, alltså ett utkast till lagtext, att enskildas integritet istället ska skyddas enligt personuppgiftslagen. Undantaget innebär att företag och privatpersoner kan använda drönare med kameror utan att några särskilda tillstånd krävs. Lagändringen ska gälla från den 1 augusti i år.

Med detta förslag löser vi företagens problem och får en mer ändamålsenlig reglering, men ser samtidigt till att enskilda får ett fullgott skydd mot integritetskränkande övervakning, säger justitie- och migrationsminister Morgan Johansson.
 

Rolf o Kinne

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Klippan
HBK-Nr
22900
Medlemskap
2024
Sv: Drönare

Förlåt frågan men hur kommer de sig att vi har en tråd om drönare i forumet. I min tankevärld hör den inte ihop med husbilar. Kanske dax att starta en drönarklubb. Ha de gott och trevlig husbilssommar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Drönare

Förlåt frågan men hur kommer de sig att vi har en tråd om drönare i forumet. I min tankevärld hör den inte ihop med husbilar. Kanske dax att starta en drönarklubb. Ha de gott och trevlig husbilssommar.

Information om drönare ligger vanligtvis under Fotohörnan eftersom de flesta använder drönaren för fotografering. Ett förlängt stativ kan man säga.

Alla är vi nog ense om att fotografering och videoupptag är intressant även i husbilsklubbar. Vad vore detta forum utan bilder och videoklipp?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Drönare

Förlåt frågan men hur kommer de sig att vi har en tråd om drönare i forumet. I min tankevärld hör den inte ihop med husbilar. Kanske dax att starta en drönarklubb. Ha de gott och trevlig husbilssommar.

Svaret är mycket enkelt. Ämnet är skrivet i kategorin Under Markisen & längst upp på sidan kan man läsa : Under Markisen Här snackar vi om vad som helst och har det gemytligt.

Bennie
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Drönare

Jag sökte på Prisjakt och fick träff på Komplett för några veckor sedan.
Även idag finns Mavic hos en leverantör.
 
Toppen