• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DOVADO TINY 12V till 5V 2A

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: DOVADO TINY 12V till 5V 2A

Jag hade en omvandlare liggande, se inlägg 3-4 i denna tråd.
Mätte upp output med en digital multimeter, det gav följande resultat.
Första värdet är inställningsläget på enheten, det andra värdet är uppmätt output.
1,5V 1,85V
3V 3,26V
4,5V 4,84V
6V 6,56V
7,5V 8V
9V 9,5V

Har en Dovado Tiny och den är märkt med 5V, 2A.
Med 4,84V, 1,5A ut från omvandlaren så testade jag och den fungerar på den inställningen.
Det innebär att när vi är på resa så kommer jag att flytta ut den i husbilen för att där köra den som WIFI-router.

Bilagor

• 12v-5v.JPG
    12v-5v.JPG
    29,3 KB · Visningar: 224
F

F.d. 55451

Guest

Tack Robert
Även om jag inte använder samma DC-DC-omvandlare eller samma Dovado Tiny, men samma resultat, det är skönt att läsa att det finns bra tester i HBK.

Jag blir rörd/vaknar till tårar :oops: - det finns en mer vänliga och seriösa klubb kompisar.
Tack mer.

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Var dette uten belastning? Normalt ligger spenningen da 5 til 10% over belastet spenning.

F

F.d. 55451

Guest

Knut
Jag antar när Robert skriver 1,5 A ut - det är uppmätt ström under testning.
Men Robert bör då ha möjlighet att svara.
( min MBB router ca. 0,8 A )

Men sett ett sådant test, kommer jag att vara glad HBK:s vägnar, för en seriös tjänst med mätningar till förmån för alla,
jämfört med enskild destruktiva medlemmar som ödelägger hemsidan med lögner och förvrängningar, som det vil bli om det kom for ombud.
HBK webberne har förmodligen inte många möjligheter att polis-anmäla sådana bedrägeri.
Tyvärr är det förmodligen en klubb situation.
Medlemmar kan knappast rapportera lura medlemmar direkt för polisen, även om man har bevis från expert.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028

Knut
Jag antar när Robert skriver 1,5 A ut - det är uppmätt ström under testning.
Men Robert bör då ha möjlighet att svara.
( min MBB router ca. 0,8 A )

Men sett ett sådant test, kommer jag att vara glad HBK:s vägnar, för en seriös tjänst med mätningar till förmån för alla,
jämfört med enskild destruktiva medlemmar som ödelägger hemsidan med lögner och förvrängningar, som det vil bli om det kom for ombud.
HBK webberne har förmodligen inte många möjligheter att polis-anmäla sådana bedrägeri.
Tyvärr är det förmodligen en klubb situation.
Medlemmar kan knappast rapportera lura medlemmar direkt för polisen, även om man har bevis från expert.

???
Jeg forstår ingen ting ;)
Men det er kanske heller ikke meningen
Hilsen Marianne

F

F.d. 55451

Guest

Hej Marianne
Det er vel ikke min ærlige :):) begejstring over at der er seriøse gode medlemmer som laver test til gavn for HBK medlemmerne - som du ikke forstår.

Vel heller ikke at Robert skriver
Med 4,84V, 1,5A ut från omvandlaren
- og det er pointen og hoved-budskabet i mit indlæg.

At jeg ønsker at få stoppet bevisligt bedrageri, hvor end ophavet stammer fra, er vel heller ikke et dårligt ønske.

Men hvis du vil debattere det efterfølgende vil jeg bede dig rejse spørgsmålet i anden tråd.

F

F.d. 55451

Guest

En spänning test har jag inte gjort, men det fungerar och samtidigt 7 Port Hub.
Jag har mätt förbrukningen totalt för 2 enheter - ca. 1,5 A

Detta är hur jag har monterat USB-ström till routern (WLAN) MBB och /eller USB hub.

28122012839.jpg

Bakom huven och belysning - inte synligt direkt.
Omkopplaren sitter i fläkt panelen.
Undvik spänningsfall med ledningar som ska hantera 2 ampere.
Det kan normale USB sladdar inte - max. 0,5 A.

USB-laddare Duo 12 V - Biltema

F

F.d. 55451

Guest

Hej
I husbilen just nu.
Med HUB (2 x GPS puck + sladdlös tangentbord) och MBBrouter(2xWiFi) 5,08 volt 1,37 A
Tåmgang 5,18 volt.

Toppen