• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dovado 4GR

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Dovado 4GR

Jag väntar på FW som har stöd för ZTE MF680, i dagsläget har det inte det.
Måste komma snart när det följer med 3 och är med i deras reklam.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Dovado 4GR

Nu kör jag Dovadon på 13,1 V i ett land där det är 32 grader ute (något varmare inne). Fri sticka på taket och med landets SIM-kort kostar det 15 kr för 10 dagar. (SIMkortet har jag skaffat tidigare och då gick det lös på 50:- för en hel månad inkl kortet)
 
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Dovado 4GR

Jag har upptäckt att min Dovado har problem att koppla upp när mottagningen är lite sämre. Samma usb sticka kopplar upp utan problem när jag sätter det direkt i datorn.
Vad kan detta bero på?

/Micke
 
F

F.d. 12430

Guest
Sv: Dovado 4GR

Jag har använt min direkt på husbilens 12v system även när bilen är igång och då levererar 14,2 volt. Dovado 4GR funkar fortfarande utan problem.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Dovado 4GR

Jag har upptäckt att min Dovado har problem att koppla upp när mottagningen är lite sämre. Samma usb sticka kopplar upp utan problem när jag sätter det direkt i datorn.
Vad kan detta bero på?

/Micke

Det ska inte vara någon skillnad, Dovadon skickar bara ett kommando om anslutning. Men det kan vara störningar, skärmning etc. Testa med en USB-förlängningskabel mellan Dovadon och stickan.
 
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Dovado 4GR

Det ska inte vara någon skillnad, Dovadon skickar bara ett kommando om anslutning. Men det kan vara störningar, skärmning etc. Testa med en USB-förlängningskabel mellan Dovadon och stickan.

Jag får prova det, men Dovadon säger att det inte ens finns nät
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Dovado 4GR

Hade samma problem med min ibland, troligen då när det är dålig 3g täckning och jag hade valt 3g/4g i nätverksinställningarna, satte den på auto och sen gick det bättre: men hitta lite info nedan:

Om anslutningen hoppar mellan 2G-, 3G- och 4G-näten​
I inställningsprogrammet (se nedan) kan du låsa routern till önskat nätverk:
Välj​
Modem i menyn till vänster. Under Modem Settings kan du sedan vid

Network Preference​
välja mellan Automatic, 4G, 3G eller 2G.
När du gjort ditt val sparar du den nya inställningen genom att klicka
Save Settings. Avsluta genom att klicka på Restart i menyn till vänster.
Nu startar routern om och inställningarna aktiveras.

7
 
Toppen