• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dmtech tv

F

F.d. 52908

Guest
Sv: Dmtech tv

Hej.
Ja man får ju skylla sig själv när man köper en tv och inte kollar riktigt. eftersom jag har två samsung hemma och dom är bra, så tittade jag på en 19 tum av det märket, och den verkar att ha en mycket bättre betraktningsvinkel, den får också bra betyg på vissa sajter. Den har ingen dvd men det kan man nog klara sig utan. Finns det mer förslag på 19 tummare är jag också tacksam
sören
 
F

F.d. 27865

Guest
Sv: Dmtech tv

Hej på er.
Nu är jag kanske ute på lite farligt vatten men vi säljer Dmtech tv och visst har vi haft ett fåtal med fel.
De apparater som felat är av den äldre typen som är vinklad nertill och med touch knappar och äldre med en släde du lägger skivan i.
På dessa är det nästan uteslutande dvd enheten som lagt av och detta har tillverkaren tagit på sig.
12v kabeln kan jag hålla med om att den är väl inte den absolut bästa men det är en standard kabel som jag förmodar att de tar in och sätter sitt sigill på.
På de nya led systemen är belastningen inte lika stor och som det verkar är nog kabeln bättre anpassad till dessa.
Dock är min rekomendation att alltid ansluta 12v kabeln direkt till ledningen och skippa ciggkontakten då kontaktytorna är enligt min mening är för klena ( känn gärna på kontakten efter en timmas tv tittande så förstår ni)
Samtliga är byggda för 12 volt och skall klara spänningar upp till 15v.
Detta med att det inte finns reservdelar har jag aldrig hört talas om och jag tycker det verkar ytterst märkligt om en av deras egna verkstäder ens yppar en sådan kommentar.
Vi har som sagt sålt Dmtech i ca 5 år och visst har vi haft några med fel men som om det vore en tröst kan jag nämna att vi även för och fört andra märken som t.ex. Lava, Grundig, Samsung m.m. dessa har vi haft mer reklamationer på även om det ändå inte är direkt något större antal.
Nu framgår det inte om felen uppstått inom garantitiden och inte heller vart ni lämnat in den för rep. men är det så att ni behöver komma i kontakt med en bra verkstad är ni välkomna att ringa mig så skall jag försöka att hjälpa er så gott jag kan.

När det gäller era ca moduler så är det tyvärr så att alla inte fungerar i alla tv apparater även om man tror och tycker att de verkar likadana.
Vissa moduler kodar bara inte av kanalerna i en tv samma modul i ett annat tv märke klipper av tv signalen totalt så därför är det viktigt att man ber att få testa en modul innan köp så tillvida inte säljaren vet att just hans modul fungerar till en viss tv.
Vi har samma problem med Oyster och viaccess moduler för SVT World.
Av alla vi testat på marknaden fungerar endast 2st till 100% vilket även en i detta forumet fick erfara bittert på sin utlandsresa ( vilket vi ber så mycket om ursäkt för ).
Mvh
Michael Rudolfsson ( ni hittar mig under företagsforumet )
 

Ingela & Mats

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1674
Medlemskap
2024
Sv: Dmtech tv

Vi köpte också en sådan här TV för ett par år sedan, nu helt plötsligt har den tappat kontakt med fjärrkontrollen, måste man lämna in TV:n eller kan man fixa det på något sätt själv?
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Dmtech tv

Hej Michael
Tack för ditt inlägg, jag tillhör en av dem som har haft problem med min nya Dmtech men har av affären ( expert ) blivit mycket bra bemött och dom har gjort allt för att fixa problemet, kommer säkert att handla av dom i fortsättningen. Men jag tycker att betraktningsvinkeln är mycket känsligt, bilden blir mörk om man inte ser den rakt framifrån.
Sören
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Dmtech tv

Bra skrivet Michael.

Det gamla strulet är sedan länge bortglömt från vår sida.

MVH
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.663
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Dmtech tv

Ingela&Mats.
Om fjärrkontrollen inte fungerar och det är en IR-fjärr då kan du kolla om det kommer några IR-pulser ur den genom att titta på den med en digitalkamera. Sensorn i kameran ser nämnligen ända ner i IR-området till skillnad mot det mänskliga ögat! Kommer det pulser ur den när man trycker på någon knapp är den troligen hel men kommer ingen är den defenitivt kass. Kolla isålall lödningarna till IR-dioderna (längst fram som sänder ut IR-ljuset) och batterihållare med anslutningar!
Kolla med kameran på en fjärrkontroll till något annat som du vet fungerar.
// Göte J
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Dmtech tv

Tackar för tipset. Alltid röligt att lära sig något nytt.:)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Dmtech tv

Tackar så mycket Göte J. Var dag lär man sig något nytt :).
Lyckades "fånga" det för människoögat osynliga blinket på andra skottet.

PICT0045-400.jpg

PICT0046-400.jpg

JANKRO.
 
F

F.d. 27865

Guest
Sv: Dmtech tv

När det gäller fjärrkontrollen finns det ett enkelt sätt att kontrollera om den fungerar.
Rikta dioden framme på fjärrkontrollen mot en kamera och tryck på en knapp samtidigt som du tittar in i kamerans lcd display då ser du om den fungerar oftast ett blinkade ljus.
Ser du ljus så är fjärrkontrollen förmodligen hel och då ligger felet i ir mottagaren i din tv.
Det KAN även vara ett fel i fjärrkontrollens processor som gör att den skickar fel signaler men det är ett mycket sällsynt fel ( har haft 1st på en Grundig )
Mvh Michael Rudolfsson
 
Senast redigerad av en moderator:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Dmtech tv

Hej på er.
De apparater som felat är av den äldre typen som är vinklad nertill och med touch knappar och äldre med en släde du lägger skivan i.
På dessa är det nästan uteslutande dvd enheten som lagt av och detta har tillverkaren tagit på sig.
Mvh
Michael Rudolfsson ( ni hittar mig under företagsforumet )

Hej
Vad gör vi med odugliga DVD-spelare? TVn är knappt använd och DVDn krånglade efter att varit använd endast några gånger.
Lämnar fabrikanten någon kompensation?
Finns det DVD-spelare som fungerar som man kan ersätta den felaktiga med, eller skall man skrota TV'n?
MVH
Wizard
 

sven-A

FD HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2023
Sv: Dmtech tv

Hej.
Jag har haft en DmTech 22" Full HD Mpeg 4 i 6 mån, inte något som helst problem med den. Jag använder den dagligen i köket då den inte sitter i husbilen.
Jag är jättenöjd med bilden och betrakningsvinklar.

Vad det betträffad DVD;n så sade de på butiken (ON-OFF) att dessa inte är gjorda för att sitta helt inkappslade i en tv och blir därför överhettade vid användning och slutar fungera efter ett tag.
På datorer uppkommer samma problem efter en tids användande och jag har då bara gjort ren linsen med sprit sedan ha de varit som nya.

Peppar peppar jag kanske har haft tur.:p
 
Senast ändrad:
F

F.d. 27865

Guest
Sv: Dmtech tv

Wizard det låter som din tv är ny så varför lämnar du inte in den om den är trasig?
Du har ju garanti på din tv och utöver detta så finns ju reklamationsrätten som går in om det är ett fabrikationsfel vilket det med största sannolikhet är.
Beträffande det med dålig betraktningsvinkel så låter det som den modell som såldes ut via bl.a. Elgiganten.
Denna modell har en betydligt billigare skärm och var avsedd för den Norska marknaden där den inte gick att sälja pga att det endast är mpeg2 reciever i denna modell.
Då köpte bl.a. Elgiganten upp dessa och om jag inte minns fel låg de väl på ca 2000kr
Tv:n ser exakt likadan ut som de Svenska men det skiljer en bokstav i typbeteckningen.
Mvh Michael Rudolfsson
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Dmtech tv

Har en 19" DM-tech med DVD inbyggd som vi köpte våren 2008 på Elgiganten, den har fungerat alldeles utmärkt. Men däremot köpte jag en 12 volts kabel till den som var helt värdelös, och leverantören återkallade denna kabel. Men jag köpte en ny cigg-kontakt och monterade den på kabeln. Efter det har TV:n fungerat alldeles utmärkt.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Dmtech tv

Hittade denna tråd angående DMTECH-TV
Fick en sådan 19" monterad i vår Carthago 2013.
Jag har inte kollat text-TV förrän i år eftersom jag hör sämre nu. Jag får inte igång texten!
Finns inte den funktionen, eller vad gör jag för fel?
Frågar jag en som verkar veta allt om detta märke!?
Bengt
 
Toppen