• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselvärmare

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Undrar bara om någon har erfanhet av dieselvärmare från Importlagret ? Ingår alla monteringsdelar till det priset ?
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Dieselvärmare

Hej ! Ja jag är mycket nöjd med den . Och lätt monterat var den också .Försöker fixa bilder lite senare ..Behöver hjälp med det ....vet inte hur man gör...Men kom gärna och titta .Det är ju inte så längt till oss .

Är nyfiken på hur du monterat din dieselvärmare, har du möjlighet att lägga ut några bilder?
Kan någon hjälp tapsa hur man lägger ut bilder, har själv aldrig gjort det.

lenmar
 
F

F.d. 3167

Guest
Sv: Dieselvärmare

Hej ! Ja jag är mycket nöjd med den . Och lätt monterat var den också .Försöker fixa bilder lite senare ..Behöver hjälp med det ....vet inte hur man gör...Men kom gärna och titta .Det är ju inte så längt till oss .

Hej Tapsa, det hade varit intressant att se den i "verkligheten", så jag tror jag tar dig på orden och kör upp till dig och tittar. Jag kontaktar dig innan jag kommer, så det blir en dag det passar dig.
Passar samtidigt på att önska ett gott nytt år.
mvh. Göte
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Dieselvärmare

En Webasto direkt från Tyskland ( Ebay) för 675€ är ju inte heller fel och då finns
det delar o service attt tillgå!
Gott nytt År på er alla !
Tom

Standheizung Webasto Thermo Top E für Diesel + Uhr | eBay
Detta är iu ett bättre köp,en Webasto 4 Kv diesel,komplett med tidur och bränslepump och hela monteringssatsen.
Lägg till en tusing och ta en 5 Kv om du har en större motor eller vill vara garderad med värme i överflöd.
En sak till med extravärmare kör dessa regelbundet ex,1 gång i månaden sommar som vinter,så funkar dom bättre och längre.


vh Bernt:santa1:
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: Dieselvärmare

Hej Tom

Detta verkar spännande. Har du en sådan och även installerat den i din HB?
lenmar
Nej tyvärr har jag ingen i min husbil men det är på önsklistan och då blir det en
vattenburen som fungerar som motorvärmare och kupevärmare.
På min skåpbil har jag en Eberspächer luftvärmare sen flere år tillbaks och den är köpt i Tyskland på Ebay och har fungerat klanderfritt.
Luftvärmarna är något dyrare men i en husbil är en vattenburen att föredra även om monteringen tar längre tid.
Mvh Tom
 
Senast ändrad:

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: Dieselvärmare

Du (ni) är välkomna när som helst..vi är hemma vardagar efter kl.13 .du hittar min e-post addressen under medlemslistan ..god fortsättning för det nya året !!!
 
Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest
Sv: Dieselvärmare

Nu har jag också investerat i en värmare från importlagret. Mycket enkel att montera o funkar kanon. Monteringsmatriel var det med så det räckte nästan till en värmare till.:mh4:
 
F

F.d. 8160

Guest
Sv: Dieselvärmare

Är väldigt intresserad av att se bilder på era installationer.
Eller så bara beskrivningar om var ni placerat dieselvärmaren.

Att vara och jollra i bränsleledningen känns en smula skrämmande, och att ha en brännare inne i bilen lika så. Så var sätter ni prylen?

Är på G att beställa för installation i min "lilla" sprinter, men vill gärna ha på fötterna.
 
T

trino

Guest
Sv: Dieselvärmare

Hei dere.

Er det ingen av dere som har montert diesel luftvarmere som har eller får til å legge ut bilder. Vurderer å skaffe en slik, men ser ikke helt for meg hvordan den monteres. Noen monterer den i motorrommet, men s andre inne i kupeen. Vet ikke hva som er best. :confused:

Trond-Ingar
Bürstner I821G
 
Toppen