• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselvärmare

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Undrar bara om någon har erfanhet av dieselvärmare från Importlagret ? Ingår alla monteringsdelar till det priset ?
 

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: Dieselvärmare

Vet inte vad det är för fabrikat .Det är en luftvärmare. Jag hade en vebasto i min gamla bil .Får se om det här värmer lika bra...och det verkar vara alla mont.dedaljer med..+ett års garanti
 

Larry

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
23484
Medlemskap
2021
Sv: Dieselvärmare

Min Vatten Webasto med cirkulationspump drar bara 3.5 A så man kör rätt länge innan det blir slut på batteri, luftfläkten kanske tar lite mer (gissar jag)

mvh Lasse
 

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: Dieselvärmare

Hej ! Ja jag är mycket nöjd med den . Och lätt monterat var den också .Försöker fixa bilder lite senare ..Behöver hjälp med det ....vet inte hur man gör...Men kom gärna och titta .Det är ju inte så längt till oss .
 
Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Dieselvärmare

Haloj Tapsa!

God Fortsättning.

Har själv funderat på en vattenburen från Imp.lagret för att komplettera nuvarande luftvärmesystemet.

Montera in ytterligare en termostat som står något högre i temp än original
+ några element och på så vis när vatten kapaciteten inte längre räcker,
bara stödja med luftsystemet, mestadels då fricamping utan el.

Vilken termostat införskaffade du till installationen?

-------------------------------------------------------------------------
Gällande bilder trycker du bara på det "gula kuvertet" 3snäpp till höger om Jordgloben med "kedjan"
Sedan söker du upp den/de bild/er du tagit i den mapp på datorn där du
fört över den från kameran. Ps. Lagom stora bilder, typ 150 - 400Kb räcker gott!

Mvh. Magnus
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Dieselvärmare

Det är mycket som fortfarande inte är Kinatillverkat, men försök få service på en no name värmare som levererats av en firma som handlar med badkar i huvudsak (ser det ut som) pröva sedan att få den fixad när ni är på en resa och verkligen behöver den?! :wideeyed:
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Dieselvärmare

Priset är ju inte mer en en luftfläkt som resrevdel till E-Ben.
I en MB-Sprinter som vi hade var det en EB monterad som orginal,den funkade 1 1/2 vinter sedan kaputt ,köpte ny fläktdel som MBverkstan ej ville montera(dom reparerade ej EB värmare utan de blev skrot) set monterades nya Webasto i stället.
Vi böt fläkten själva,då förstod vi varför dessa skrotades,mycket hög arbetsinsats,pris på fläkten nästan i nivå med priset på en komplett värmare som nämns i denna tråd.
Den nya fläkten funkade en vintersesång till innan även den la av.
MotorCentrum tyckte då att vi förtjänade en riktig värmare så vi fick en Webasto för inköpspris.
Kontentan av detta,jag skulle inte tveka att köpa denna billiga värmare och skulle den krångla allt för mycket,köp en ny.

Mvh Bernt
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Dieselvärmare

Hej!
Jag vet inte om just denna värmare är den bästa, jag kan bara konstatera att jag inte skulle vilja vara utan min Webastovärmare som är kyl/motorvattenbaserad!
Kanon under de tre kallare perioder vi har i detta land!

Mvh,Pilot
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Dieselvärmare

Det går nog att diskutera, fick en kinacykel på köpet när jag köpte en tv på siba. Cykelhandlaren sa , den får du problem med. Det är 8 år sen bytt två omgångar däck smort kedjan funkar än.:p
 
Toppen