• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dieselvärmare

• Startad av Startad av F.d. 18443
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 18443

Guest
Hej, är det någon som använder dieselvärmaren till att värma upp bodelen i bilen? I så fall, är detta ekonomiskt hållbart, hur mycket drar den i timmen?
Funderar på att koppla på en T-koppling med kran på värmerören, så att man kan dra in värmen i skåpet och stänga av den till motorn.

Vad finns det för alternativ, om man vill bygga in ett system för att värma luften i en skåpbil? (bonus skulle vara om det även går att enkelt bygga in ett varmvattensystem).
Sa jag att det inte får kosta så mycket:spinny:

Sv: Dieselvärmare

Tack !

Har kollat med Hymer och de vill ha 6000 ! Det blir affär. Men varför inte installera detta från början ?

barbroobjorn

Har intresserat följt debatten om dieselvärmare. Mitt problem är att vår Hymer B 675 SL från 2007 har en dieselvärmare som är integrerad med motorns (Mercedes 6a) kylsystem men som bara kan startas när motorn går ! Jag har svårt att förstå varför tillverkaren inte som standard monterar den så att den går att använda som motor/kupévärmare. Är det någon som vet ???

På Jokkmokks marknad 2012 var det minus 38 en natt varpå motorn inte startade. Jag hade verkligen behövt en motorvärmarfunktion.

BarboroBjorn

Läste i annan forumtråd att det var många som inte fick igång sin webasto överhuvudtaget trots separat tidur Och att flera hade frusna motorer på grund av lite glykol.

Tyskarna tror kanske inte på vinterkylan?
Bra pris, måste nog vara lite subventionerat.
aake

Jag har både dieselvärmare och dieselspis, tanken rymmer 120 liter så det är bara att tanka och slippa gasoltuberna.

Tillbaka
Toppen