• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselvärmare från Kina

uffej

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
30808
Medlemskap
2024
Någon som testat de billiga dieselvärmarna (luft) från KIna och då i kombination med Truma....:rolleyes:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej !
Angående Tillkommande kostnader. Jag har just beställt och betalat ett LPG konverteringskit för mitt Honda elverk EU10. köpet gjordes via e-buy pris 141,63£ efter skatter,tullavgifter och hanterings kostnader blev slutpriset 267£ en kostnadsökning på ca 89%. Godset hanterades via UPS. Så var noga med att kolla tillkommande kostnader för köp!
BBa

Bokmärket till ebay. Co. UK... Har jag raderat från datorerna och mobilen... Det är slut handlat från UK nu....
Det blir framöver ebay. De och amazon. Se.. eller den tyska amazon.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Regeln för tillkommande kostnader är: Varor levererade från EU-land inga, från land utanför EU tillkommer svensk moms & för att upprätta en momsdeklaration tar PostNord ut en kostnadsbaserad avgift. I normalfallet är den 75 kronor inkl. moms för försändelser med ett deklarerat värde på 1 600 kronor eller lägre. För försändelser med ett deklarerat värde överstigandes 1 600 kronor behöver även tull betalas och en tulldeklaration ska upprättas. Avgiften blir i dessa fall 125 kronor inkl. moms. Hur stor tullavgiften blir beror på vad det är för slags vara, vad den kostar och från vilket land den kommer. Vissa varor har ingen tullavgift alls medan andra kan ha upp till 20 procent i tullavgift. Tullavgiften beräknas bland annat på inköpspris och fraktkostnad.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Regeln för tillkommande kostnader är: Varor levererade från EU-land inga, från land utanför EU tillkommer svensk moms & för att upprätta en momsdeklaration tar PostNord ut en kostnadsbaserad avgift. I normalfallet är den 75 kronor inkl. moms för försändelser med ett deklarerat värde på 1 600 kronor eller lägre. För försändelser med ett deklarerat värde överstigandes 1 600 kronor behöver även tull betalas och en tulldeklaration ska upprättas. Avgiften blir i dessa fall 125 kronor inkl. moms. Hur stor tullavgiften blir beror på vad det är för slags vara, vad den kostar och från vilket land den kommer. Vissa varor har ingen tullavgift alls medan andra kan ha upp till 20 procent i tullavgift. Tullavgiften beräknas bland annat på inköpspris och fraktkostnad.


Just det ja!!!
 

CarnivalDK

FD HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
28366
Medlemskap
2022
Bokmärket till ebay. Co. UK... Har jag raderat från datorerna och mobilen... Det är slut handlat från UK nu....
Det blir framöver ebay. De och amazon. Se.. eller den tyska amazon.
Har sammenlignet flere priser imellem amazon se og de, amazon.de vinder hver gang med 20-30 procent :)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag brukar också jämföra priserna.... men till min förvåning så går det ibland att göra klipp på amazon.se... men det gäller verkligen att kolla runt...
Det tycker jag att jag gjort. Min 5kW'are kostade 1100:- på Amazon.se men det är ju förstås en kopia. Orginalvärmaren kostar ju kring 20000:- beroende på var man köper den. Jag har precis fått hem den till dörren & inga extra pålägg från Postnord eller moms.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det tycker jag att jag gjort. Min 5kW'are kostade 1100:- på Amazon.se men det är ju förstås en kopia. Orginalvärmaren kostar ju kring 20000:- beroende på var man köper den. Jag har precis fått hem den till dörren & inga extra pålägg från Postnord eller moms.

Jo så är det oftast på amazon. se men även där kan man få betala extra om man inte är observant på vem och varifrån varan skickas....
Jag köpte två likadana 5kW kina värmare.... En som reservdel, då det är billigare att köpa en komplett än i lösa delar.... Och den dag den behöver sotas så är det bara att byta ut dem, sen kan man rengöra den andre i lugn och ro :spinny:
Skall göra ett system där det blir typ klick system så att det går snabbt att byta :yes:
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag skall ju som sagt sätta min värmare i båten. Vill inte ha någon skorsten på däck som man kan snubbla på utan på sidan av skrovet. det är ju en glasfiberbåt & därmed känslig för hetta. Inne i båten är ju inga problem eftersom jag skall isolera avgasslangen. Är det någon som har några ide'er om hur jag kan gå tillväga med skrovgenomföringen utan att skrovsidan skadas av värme?
 
Toppen