"Dieselpris Tyskland" ?Hej
acsi kortet har tappat bra platser i Kroatien på vissa campingar ex i Šibenik Zadar Portoroz i slovenien långt till bad
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
"Dieselpris Tyskland" ?Hej
acsi kortet har tappat bra platser i Kroatien på vissa campingar ex i Šibenik Zadar Portoroz i slovenien långt till bad
1,499 kontra 2,202 är ytterligheterna i Tyskland för någon vecka sedan. Visst är det marknaden som styr, i det här fallet att vi konsumenter inte tycker det är mödan värt att köra av AB för att tanka. Det finns tankalternativ i varenda GPS!motorvägsmackar i Tyskland motiverar sina delvis skyhöga priser med 24/7 tillgänglighet sedan årtionden. Men med såna stora prisskillnader > 50 cent / 6kr känner man sig rånad. Så länge jag bodde i Tyskland har jag faktiskt aldrig tankat på motorvägarna.
Själv jobbade jag deltid som student på en motorvägsmack i Lüdenscheid, längs A45, och på min fråga, varför vi är så dyra, svarade stationschefen "vi tar så mycket som marknaden ger oss". Så var det och så förblir det![]()
Skillnaded blir ju 63 cent så du har helt rätt i din uträkning.Vi är ute på vår årliga långresa. En tidig notering är att skillnaderna på dieselpris ökat i Tyskland. Vi har sett 2,22 cent på Autobahn och själv tankat för 1,59 i Buttig, längs Moseldalen. En skillnad på 6,3 cent. Det är en skillnad på över 7 kr litern!
Där har du gissat helt fel! Det mesta är billigare i Tyskland.Jag gissar att alla priser i Tyskland är högre än i Sverige?
I tyskland finns ingen kartellbildning.1,49 kontra 2,20?? Oförskämt! Inget annat. Bra att det finns många alternativ.