Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det beror sannolikt på reduktionsplikten vi har.Håll i er. Nu kostar Diesel nästan 29 kr/L
I Finland med samma världsmarknadspris 22.45 kr/L
Undra vad det kan bero på
Det beror sannolikt på reduktionsplikten vi har.
30.5 % inblandning av bioprodukter, i huvudsak HV0100, gör svensk diesel DYR
Och lantbrukarna går på knäna av högt drivmedelspris.Dom som bor i storstäder och kan åka kollektivt struntar nog i hur vi andra har det men många måste pendla till sina jobb tills dom inser att det är bättre att stanna hemma
Men om man tar priset i många av våra grannländer som är i Euro och omvandlar till kronor blir ju priset ändå uppemot 8 kr lägre.....Så att kronan skulle göra att det svenska priset är så högt är bara ett svepskäl från vissa politiker liksom att det beror på Putin. I så fall skulle priset vara lika högt både I Finland, Danmark ,Norge ,Tyskland m.fl.En faktor till att diesel är dyrare i Sverige är att den svenska kronan har ett väldigt dåligt värde! Vi kanske ska införa euron i stället för kronan.
När vi var i Tyskland för ca en månad sedan så gav vi över 2 euro/ liter och då kostade en euro 10.80 kronor. Med de sagt så vill jag också ha billigare drivmedel!Men om man tar priset i många av våra grannländer som är i Euro och omvandlar till kronor blir ju priset ändå uppemot 8 kr lägre.....Så att kronan skulle göra att det svenska priset är så högt är bara ett svepskäl från vissa politiker liksom att det beror på Putin. I så fall skulle priset vara lika högt både I Finland, Danmark ,Norge ,Tyskland m.fl.
Det beror sannolikt på reduktionsplikten vi har.
30.5 % inblandning av bioprodukter, i huvudsak HV0100, gör svensk diesel DYR