• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Diesel

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.800
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Dom som bor i storstäder och kan åka kollektivt struntar nog i hur vi andra har det men många måste pendla till sina jobb tills dom inser att det är bättre att stanna hemma
Och lantbrukarna går på knäna av högt drivmedelspris.

En stor del av höjningar i affärerna beror på bränslepriset.

Inte gratis för åkerierna att frakta maten till din affär. Ofta via avtal att köra på ren?? HVO100 för 34 kr/L (mätt på avgasröret ger den samma avgaser som diesel) sen räknar man på kretsloppet på nått påhittat sätt.

Det kostar på "att gå före" som nått parti berättade i mitt öra
 
Senast ändrad:

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
499
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
En faktor till att diesel är dyrare i Sverige är att den svenska kronan har ett väldigt dåligt värde! Vi kanske ska införa euron i stället för kronan.
Men om man tar priset i många av våra grannländer som är i Euro och omvandlar till kronor blir ju priset ändå uppemot 8 kr lägre.....Så att kronan skulle göra att det svenska priset är så högt är bara ett svepskäl från vissa politiker liksom att det beror på Putin. I så fall skulle priset vara lika högt både I Finland, Danmark ,Norge ,Tyskland m.fl.
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Men om man tar priset i många av våra grannländer som är i Euro och omvandlar till kronor blir ju priset ändå uppemot 8 kr lägre.....Så att kronan skulle göra att det svenska priset är så högt är bara ett svepskäl från vissa politiker liksom att det beror på Putin. I så fall skulle priset vara lika högt både I Finland, Danmark ,Norge ,Tyskland m.fl.
När vi var i Tyskland för ca en månad sedan så gav vi över 2 euro/ liter och då kostade en euro 10.80 kronor. Med de sagt så vill jag också ha billigare drivmedel!
 
Toppen