F
F.d. 55460
Guest
Har hört att Preems diesel inte håller måttet, någon som vet om detta är sant??? Hörde detta av en som tankade och framhöll Cirkel K.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har hört att Preems diesel inte håller måttet, någon som vet om detta är sant??? Hörde detta av en som tankade och framhöll Cirkel K.
det är för mycket skit i prems disel.....filtren gror igen...värdelöst....köp blankdisel.eller sjödisel.......
Sedan 2016 har åkeriet jag jobbar påfel...den ökar förbrukningen...det ska vara ren disel....bara miljösnack...
Jag tror i min enfald att skillnaden mellan olika mackars diesel är försumbar.
En jättestor tankbåt hämtar råolja någonstans i världen, skeppar den till Europa. Någonstans förädlas den och skeppas vidare till Sverige, Tyskland eller nån annan stans. Från oljehamnen i Sverige går den vidare till respektive oljebolag som tillsätter någon ynka procent mer eller mindre hemlig vara. Mest tror jag att det handlar om att kunna marknadsföra sin produkt på ett sätt att få oss dumma konsumenter att tro på det vi köper är bäst. Har kört ca 12000 mil med vår husbil.Dessutom traktor i 20 år, samt diesel i personbil i många år. Har aldrig haft motorproblem eller kunnat se nån skillnad i förbrukning oberoende av tankställe. Jag tror att man får samma stort sett samma vara vart man än tankar. Att man kan märka en skillnad i Tyskland tror jag mest beror på att körsättet i Tyskland, längre körningar på motorväg i jämn hastighet ger mindre förbrukning. Detta är bara en tanke hos en gammal gubbe som misstror det mesta i vår reklamfyllda tillvaro.
Ove.G