B Bergman
HBK Medlem
Vi glädjs att Du är på benen igen och att skrivarkrampen är över, ser fram emot fler ” äventyr ” trevliga läsningar.
BB
BB
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Peter jag lider med dig tänkte åka Marocko
fruktansvärt det som hänt dej, underbart att du iallafall lever och tar dej tid att skriva. Vi får en bild av hur det fungerar i andra länder när något sådant här inträffar. Jag som trodde vi hade stor byråkrati i Sverige. Det är i det tragiska som hänt en nutids historia du berättar, värdefullt för alla som åker husbil utomlands. Allt kan hända var som helst i världen. Du kommer så småningom att uppleva chocken av händelsen, det bästa är att prata om det med alla, så det är bra terapi att du skriver av dej. Jag har utbildning i krishantering. Ha det gott.
Mitt i allt eländet så kan vi säga bara en sak, fy för sjutton så duktigt & detaljerat du skriver, i klass med bästa novellförfattare! Längtar redan efter nästa ”avsnitt” och ett lyckligt slut på äventyret, som troligen lär dröja tills alla lokala penningbehövande är nöjda... En sak Peter som du ska veta är att vi är med dig och följer utvecklingen vilket du gott kan berätta för Hassan-bosset (som ändå verkar vara en sjysst ”boss” mitt i all röra)...
Det mest intressanta utöver dina fysiska och byråkratiska lidanden är var boven i dramat befinner sig? Är han i häktet eller ”på fri fot” under utredningen? Nästa frågeställning är VARFÖR han gjorde detta fruktansvärda dådet att med berått mod slå en annan människa i huvudet i syftet för att råna på tillgångar. Var det för att berika sig själv eller ge mat till sina hungriga barn? Det får vi väl aldrig veta! Hugger dom av hans ”hammar”-hand efter en ”väl genomförd” polisiär undersökning?
Det blev många frågor och funderingar ”muskatten”, men vi är med dig och bistår dig gärna om/när du behöver oss. Är på väg hem från Spanien, men följer gärna ditt ärende varje dag!
/ranko
Är detta sant eller en spännande roman?
Hej....
Jag är väldigt tacksam för stödet jag har fått här.... det har hjälpt mig att komma vidare, men tyvärr så har jag inset att här i Marocko så är där många frågetecken runt ärendet, jag har ingen erfarenhet från Sverige då jag i stort sett aldrig har varit ett ärende för polisen.... Jag har erfarenhet av kvalitetsäkring och vissa lagar i Sverige, bl.a skollagen och social lagen, jag har också undervisat i detta på flera universitet i Sverige bl.a Lund, Wäxjö och Uppsala... Men nu känner jag att jag behöver hjälp från någon med bättre erfarenhet i brottsutredningar än det lilla jag har.... Jag har lyckats att skriva ner saker som brister utefter dålig kvalitetssäkring, och lite utefter lite sund förnuft.... Har du insikt i en polisutredning som handlar om hemfridsbrott, rån och mordförsök... och är villig att informera mig så tar jag tacksam emot ny information...
Varma hälsningar Peter Nyberg
Härunder ser ni det jag har lyckats just nu komma fram till...
The police have not made a crime place investigation
The police have not met my dogs yet, the police said and think it's weird that the dogs did not attack the suspect. How has the police's own perception been important in the investigation ?
What role do my dogs play in the police investigation now?
Has the doctor been given the correct information so that he can make a likely description event sequence of the damage ?
Why has nobody informed me of the meaning of the hospital certificate ? The police said, if you do not get a certificate, it will not be a case.
I have not received a single paper in the case of the police, I have asked the police twice after a copy of the case. When the authorities withhold me things that I have the legal right to, Then I can not prepare myself in this case. and then my legal certainty falls completely.
The weapon that the suspect used was thrown away during his motorcycle ride, has the police sought the weapon? Where did they search? ... and how much time / staff were used to apply?
I often hear new information from the investigation from my friends, information that the police had never told me, how is this possible ? Who gives my friends the information ? Why do not I get all necessary information from the authority / police ?
I've also heard from the police and later by my friends ... but you "camp" within a restricted area for camping. But I have just parked and it is not forbidden. How has the police used this against me in his investigation?
When so much fails within the system / case and counteracts me, I feel that it is almost impossible for me to defend myself in this case
Eftersom du undervisat i juridik på universiteten i Sverige så har du minst varit doktorand, men troligast har din doktorsavhandling blivit godkänd vid disputationen och du fått din doktorsgrad.
Då förvånas jag över hur du blandar ihop civilrätten och straffrätten, samt blandar in svenska juridiska värderingar i ett brott utfört i Marocko. Snacka om juridisk ”pytt-i-panna”.
TommyD