• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Det ultimata sättet att slippa möss i husbilen.

Tidigare använde jag ost eller rökt korv men för några år sedan bytte jag till mandel. Antalet expedierade möss steg direkt.

Jag limmar fast mandelbiten på blecket med smältlim, mest beroende på att det är svårt att fästa mandeln med hjälp av den lilla plåtbiten som jag antar är tänkt att klämma fast agnet med. Dessutom hade jag tidigare märkt att de små lymlarna knyckte ost eller korv utan att utösa fällan. Så kan man ju inte ha det och med fastlimmad mandel så är det nog svårare att få med sig mandeln utan att råka illa ut.

//Michael, medlem

Annars kan man koka mandeln mjuk, t.ex med vatten från vattenkokaren i en liten skål. Då går den på ganska lätt, men är svår att lossa när den kallnat. Men det är bökigare än russinen...

Tillbaka
Toppen