• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det smäller i pannan....

Skyman94

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
5313
Medlemskap
2025
Hej på er alla !
Har letat i forumet men inte hittat, det kanske finns info någonstanns så detta är kanske en onödig ny tråd, men någon med bättre kunskap får då skriva så...
Nu till mitt "problem" - var ute i påskas så det blev till att köra truma 6002 (-2002) hela tiden. Då och då när pannan gick igång så smällde (poffar) det ett par tre gånger innan den tänder. Någon som haft liknande symtom ? Skall man åtgärda ? Pannan startar efter smällarna och det inträffade kanske ett par ggr/dygn men det känns lite obehagligt ändå.
Verkstaden sa att det inte var någon fara, men jag vänder mig nu till en större kunskapsbank (HBK) för att få mer ro i sinnet......

Sv: Det smäller i pannan....

Vi hade samma problem men på Elmia talade jag med Alde:s representant som sa att det är kall luft i avgasslangen och att slangen bör fästas så den inte kommer i svängningar när den varma avgasluften från pannan skall tränga undan den kalla i slangen. Jag stdgade slangen med några buntband (straps ) och problemet var löst i vårt fall. Vi har avgasutsläppet på sidan av husbilen.

Jag har samma problem med att det smäller i pannan. Jag skall genast kolla upp det där med slangen och se om det går att åtgärda.
Jag tackar för tipset. :):):):)

Tackar för tipset, även jag skall omgående kolla upp detta och hoppas att det funkar !

Tillbaka
Toppen