• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Denna gillar jag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.926
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Varför jämför ni ett digitalt "vattenpass" med app, det tråden gäller, med era små rör med rakvatten och bubblor i ?? :swoon: FB-nivå.
Fullständigt meningslös info, skriv om liknande produkter med app till mobilen istället.
Frågan, som ju bara trådskaparen kan svara på, är ju vad syftet med tråden är. Om syftet är att visa exempel på mätare för att få bilen i våg eller om det specifikt bara handlar om app-baserade vågmätare. Det kan väl aldrig vara fel att peka på alternativa lösningar även om de är enkla och billiga.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.930
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag utgår ifrån att alla redan har minst ett ordinarie vattenpass i sin husbil, så alla känner till dess funktioner.
Fördelen med de med app är att du har mobilen med dej när du går runt och vevar på dina stödben.
Jag har nytta av E&P's inbyggda vattenpass i fjärrkontrollen när stödbenen inte räcker till, och måste ut och klossa under ett par ben.
Jag tyckte det var ett jäkla spring och kolla bubblor innan, men visst funkar det också, som allt annat som var manuellt förr i tiden.
 
F

F.d. 64253

Guest
Detta handlar om en sensor som monteras fast i bilen, min är monterad i dubbelgolvet och man använder en app i mobilen. Jag är helnöjd med denna, lägger också in spårvidd bak o fram och hjulbasen, den är riktigt känslig och går att ställa känsligheten på sensorn i appen. Helt super.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.232
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Använder den oxå. Det enda för mig var att det tog 30-40sek (Huawei mobil) innan den kopplar upp. Så jag håller på att beta testar en nyare app. Där det nu tar ca 10sek. Har även kört Iphone blixtsnabb uppkoppling. Men jag använder inte iphone. Funkar även på Samsung platta. Men för mig vore det ännu bättre om det även funkade på Android bilstereon. Frugan tar alltid fram klossarna så dirigerar jag henne :)
 

Micke & Annika

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Inlägg
423
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
Den där var smart och säkert prisvärd, tack för tipset nu kan jag kasta vårt krokiga vattenpass :twitcy:
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.333
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Frågan, som ju bara trådskaparen kan svara på, är ju vad syftet med tråden är. Om syftet är att visa exempel på mätare för att få bilen i våg eller om det specifikt bara handlar om app-baserade vågmätare. Det kan väl aldrig vara fel att peka på alternativa lösningar även om de är enkla och billiga.
Eller bara reklam (även om jag inte själv tror det)
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.787
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Vi använder Trumas app
Man lägger in axelavstånd och spårvidd, sedan får man direkt hur många cm respektive hjul skall höjas
Det bästa av allt - den är gratis
Jag använder den gratisappen i iPhone 11. Fungerar ypperligt de få gånger jag vill kolla om vi står i våg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen