• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DEFAs husbilslarm

F

F.d. 55261

Guest
Någon i klubben som har synpunkter på DEFAs inbrottslarm. Är lätthanterligt? Gärna fler aspekter. Tackar på förhand.Janne
 

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Sv: DEFAs husbilslarm

Montreal
Sv: DEFAs husbilslarm
Jag blir så trött, varför är det Fiat:s fel att husbilstillverkaren inte beställt extra fjärrkontroll till larmet?

Hoppas du känner dig lite piggare nu när du informerat om vems fel det är att det bara följer med en fjärrkontroll till låsen på en husbil.;)

Bettan o Einar
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: DEFAs husbilslarm

1, Sätt dig vid ratten
2, Öppna förardörren
3, Vrid på tändningen 2 ggr i snabb följd
4, Stäng dörren
5, Tryck på larmet på fjärrkontrollen
6, Larmet startar direkt, lilla röda kontrollampan blinkar direkt
Nu är alla larmade dörrar och luckor larmade men rörelsedetektorn är avstängd. Du kan röra dig fritt i bilen men inte öppna några dörrar. Kom nu ihåg att stänga av larmet innan du går ut ur bilen på morgonen.
Jag måste stänga av larmet först på morgonen med fjärrkotrollen och sedan öppna antingen framdörren eller passagerardörren få att avaktivera larmet helt och hållet. Detta beror på att i bodelsdörren och luckorna är det bara magnetkontakter. I framdörrarna är det strömbrytare, dvs kontakterna som låter innebelysningen tändas
Jag är inne på min tredje DEFA-larmade husbil och har haft larm sedan 1995, och (peppar peppar) aldrig haft inbrott
mvh
larsemil
ETT STORT TACK DEtta funkar även för mig.Detta forum är den största Manualen som finns i Sverige :mcride:
 
Toppen