Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det var precis tvärtom,klipp kabeln så deaktiveras motorhuvskontakten,nu kör jag utan larm på huven det verkar vara ett återkommande problem med dessa kontakter.Skarva ihop dom.
Att det är gjort så att larmet går, när kontakten bryts, har att göra med att det också leder till att larmet går om någon klipper en larmanslutning.
MVH
Hans
När huven är stängd skall kontakten vara sluten. De flesta larm fungerar så att en kontakt bryter när larmet skall gå igång.Efter felsökning har jag lyckats få larmet att aktivera ,det verkar var motorhuvskontakten som är problemet,larmet löser ut efter ca 5 minuter med 4 blink på den blå lampan vilket är motorhuv.
Tänkte deaktivera den kontakten,frågan är nu är den NO eller NC om jag klipper kabeln.
Jag anser att motorhuven inte behöver vara larmad,dom flesta tar sig nog inte in den vägen, det finns heller inte någon
möjlighet att deaktivera larmet genom att öppna huven.
Om jag klipper kabeln och skarvar ihop ändarna borde det fungera,boxen sitter inte motorrumet ,kabeln går in mot säkringsboxen vid förarplatsen,så någonstans inne i bilen.När huven är stängd skall kontakten vara sluten. De flesta larm fungerar så att en kontakt bryter när larmet skall gå igång.
Sitter inte Defa-boxen under huven (en bit in)?
MVH
Hans
Det går två trådar från kontakten vilken som är jord vet man inte,borde räcka att klippa och skarva ihop.Lossa jordledningen, har gjort det sedan länge då huvkontakten är kass,
Det var precis tvärtom,klipp kabeln så deaktiveras motorhuvskontakten,nu kör jag utan larm på huven det verkar vara ett återkommande problem med dessa kontakter.Skarva ihop dom.
Att det är gjort så att larmet går, när kontakten bryts, har att göra med att det också leder till att larmet går om någon klipper en larmanslutning.
MVH
Hans