• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dax att sätta campingmaffian på plats

T

Teddi

Guest
Sv: Dax att sätta campingmaffian på plats

åsikter är aldrig fel,,dom berikar,, men jag har ingen förståelse över våra rättigheter,,
skit i skyldigheterna,,dom kan man ta i nån annan tråd,,

men jag ställer upp på en sansad aktion,,ock detta är de sista jag gör i hbk,,

jag har ingen tid längre,,ja går in i politiken i höst,,ock det sista som handlas där är nog om campinglivet,,finns betydligt viktigare saker att sätta på agendan,,

jag står till förfogande om någon vill..

tack för idag,,
 

Åke Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
7195
Medlemskap
2024
Sv: Dax att sätta campingmaffian på plats

Kul att fler än jag reagerat. Jag hade ett liknande inlägg. Där jag tyckte det var för jäkligt att behöva betala för el, när jag inte ville ha detta. Det vi måste inse är. Att vi är kunder, de säljare. Precis som ni säger gillar vi inte varan, så kan vi låta bli och ta en annan. jag tycker vår organisation idag är så stor att vi borde kunna gå in och förhandla villkor, som vi vill ha för att besöka visa campingar/städer. Varför inte lägga upp en egen specifikation för vad vi efterfrågar och sen besöka de campingar som är beredda att ställa upp på detta. Eller vi skulle kanske ta kontakt med LRF och gå ut till lantbrukarna och få dessa att anordna fina ställplatser med en standard vi efterfrågar, till ett rimligt pris. De vill säkert ha lite extrainkomster, med lite besvär. Men som sagt. Det borde bildas en grupp i husbilsklubben som enbart jobbar med detta.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Dax att sätta campingmaffian på plats

Kul att fler än jag reagerat. Jag hade ett liknande inlägg. Där jag tyckte det var för jäkligt att behöva betala för el, när jag inte ville ha detta. Det vi måste inse är. Att vi är kunder, de säljare. Precis som ni säger gillar vi inte varan, så kan vi låta bli och ta en annan. jag tycker vår organisation idag är så stor att vi borde kunna gå in och förhandla villkor, som vi vill ha för att besöka visa campingar/städer. Varför inte lägga upp en egen specifikation för vad vi efterfrågar och sen besöka de campingar som är beredda att ställa upp på detta. Eller vi skulle kanske ta kontakt med LRF och gå ut till lantbrukarna och få dessa att anordna fina ställplatser med en standard vi efterfrågar, till ett rimligt pris. De vill säkert ha lite extrainkomster, med lite besvär. Men som sagt. Det borde bildas en grupp i husbilsklubben som enbart jobbar med detta.

Kul med konstruktiva ideer,

Av ditt inlägg så fann jag det där med lantbrukare och deras intresseorganisation som intressant.

Varför inte själv, som idémakare, ta täten och gör sen en intresseförfrågan här på forumet och fråga om det är någon som vill med dig "borra" vidare med t.ex. lantbrukarna. Några inledande tfnsamtal med rätt personer och sedan ett första möte/husbilsträff på lämplig plats för att dra upp riktlinjerna. Och är det förenligt med HBK ambitioner så kan ni kanske få ekonomisk stötning om så erfordras...vad vet jag.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Dax att sätta campingmaffian på plats

Hej Åke, dina ideer är väldigt intrensanta,vi har som du nog känner till en arbetsgrupp som kallas kommungruppen den arbetar inte bara gentemot kommuner, utan mestadels även mot entreprenörer och andra. Vill du vara med och hjälpa till med att skaffa fler ställplatser anmäl ditt intresse via Kontakta oss. Välkommen.
Olle Kommungruppen.
 
Toppen