• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Jag har handlat mycket "skräp" från Kina. LED-lampor o list, MPPT-reg. USB laddare osv osv. Vad anbelangar den kvaliten så är det samma saker som säljs här av svenska importörer. Inte liknande utan samma. Samma varor i Sverige kostar inte lite mer utan flera ggr mer.

Däremot köper jag sällan dyrare saker direkt, men det bero mest på risken att få tull o moms. Då är vitsen inte så stor längre. Men valet är fritt.

Ps. Är ditt tangentbord svensktköpt:) Ds.
Vill man inte betala för en häst får man nöja sig med en åsna
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Vill man inte betala för en häst får man nöja sig med en åsna


Hej!
Nu förstår jag inte riktigt varför du citerar mig och snackar om åsnor o hästar?:)
Jag handlar inte med det utan med produkter från Kina av bra kvalité. Eller åtminstone samma kvalité som det som säljs i Sverige av importörer.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Hej nu får jag blanda in kameler!!!
Vad blir nästa Pensionärs "Pryl" en nattkamera ovanpå Husbilen som går att vrida 360`, så man har koll så att säga runt om?
Mvh.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Hej nu får jag blanda in kameler!!!
Vad blir nästa Pensionärs "Pryl" en nattkamera ovanpå Husbilen som går att vrida 360`, så man har koll så att säga runt om?
Mvh.

Var får man tag i en sådan.:twitcy:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Streetview kamera er mange kamera montert i alle retninger. Men det finnes fine små kamerahus for overvåkning som går på 12V og kan fjernstyres.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Hej nu får jag blanda in kameler!!!
Vad blir nästa Pensionärs "Pryl" en nattkamera ovanpå Husbilen som går att vrida 360`, så man har koll så att säga runt om?
Mvh.
Ja en sån skulle jag vilja ha. Funderar att montera den på den vridbara TV antennen. Har ingen TV så antennen kan vridas fritt.

Man kan aldrig få för många "bra att ha saker"
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

På det vridbare antennerøret kan du enkelt montere et CCTV utendørskamera :D
Noen av IP utendørskameraene har og fjernstyrt zoom. Pan og tilt kamera finnes, men de som tåler litt regn henger gjerne under et feste og passer dårlig på en husbil.
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Se där ja, nu liknar det nåt, Ubåt med periskop.
Det kanske är lika bra att montera en sån på taket.
Nu fattas det bara några torpeder också.

Kanske bra att ha för läser man om klimatförändringarna så kan
det bli väldigt blött framöver.

:twitcy::twitcy::twitcy:
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Finns det något billigt redigeringsprogram för att klippa ihop filmsekvenserna som kameran skapar ?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Hej Affezell, du skulle kunna testa windows Movie maker (om du har windows förstås)
Det är gratis och jag har lyckats klippa ihop ett par filmsnuttar med det.

Jag kan inte påstå att jag kom helt överens med moviemaker men det var gratis.

mvh jocke
 
F

F.d. 10170

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Jag har precis fått en dubbel bilkamera levererad som även går att använda som back-kamera. 590 riksdaler inkl. moms, kom dagen efter beställning ! :p

Hoppas den bakre kameran håller god kvalité!
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Vore kul att veta vilken kamera och var den är köpt.
 
F

F.d. 10170

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Vore kul att veta vilken kamera och var den är köpt.

Jag skrev inte länken för jag vet inte om den är bra än då jag inte testat den utan bara packat upp den. Gillar idén för oss med klumpiga bilar att kunna ta hjälp av displayen när man backar.

Här är den, men jag har inte testat än så det är på egen risk. Jag skall in med den i bilen ikväll, hoppas kabeln till bakre kameran räcker, men den ser ganska lång ut, men det är bilen också.

Dubbel HD Bilkamera iX-10
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Hej jag har en ny i låda med gps tracker som filmar och lägger på micro Sd. Om du är intresserad hör av dig,
Freeman
 
F

F.d. 10170

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Den här kameran verkar ha en bra upplösning, inbyggd GPS tracker och rörelse sensor. Skall man ha en sån här kamera tror jag att man måste satsa på en hygglig kvalitét.
Skulle vilja ha den framför allt för att dokumentera vissa spännande vägsträckor semesterfilm m.m men oxså bra att ha som bevismaterial vid olyckshändelse.

Bosse

Här kostar den hälften så mycket
AUSTEK GS1000 FULL-HD GPS DASHCAM
 
F

F.d. 53032

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Måndagsexemplar eller "man får vad man betalar för"

Efter att ha läst denna tråd så bestämde jag mig att köpa en CS9000 för att dokumentera resorna med filmning på samma sätt som fotografering.

Jag började med att ladda batteriet. Det gick inget bra så jag började söka på nätet och där förklarade fabrikanten att det inte går att ladda från datorns USB uttag. Man ska använda den med skickade billaddaren. Det fungerade inte heller och jag kunde heller inte använda kameran via billaddare. Den slog hela tiden ifrån pga brist på el.

Placerade kameran med sugproppen på vindrutan. Efter att den släppt och ramlat ner tre ggr gav jag upp.

Började då läsa den bifogade manualen. Den är kanske bra om man kan kinesiska men den engelska texten har mycket mer att önska. Konstiga/ felaktiga ord sätter myror i huvudet och den mycket torftig.

Har också börjat läsa andras erfarenheter på nätet och de varierar från nöjd till skräp.

CS9000 är nu placerad i skräplådan.

Anders
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Måndagsexemplar eller "man får vad man betalar för"
Efter att ha läst denna tråd så bestämde jag mig att köpa en CS9000 för att dokumentera resorna med filmning på samma sätt som fotografering.
Jag började med att ladda batteriet. Det gick inget bra så jag började söka på nätet och där förklarade fabrikanten att det inte går att ladda från datorns USB uttag. Man ska använda den med skickade billaddaren. Det fungerade inte heller och jag kunde heller inte använda kameran via billaddare. Den slog hela tiden ifrån pga brist på el.
Placerade kameran med sugproppen på vindrutan. Efter att den släppt och ramlat ner tre ggr gav jag upp.
Började då läsa den bifogade manualen. Den är kanske bra om man kan kinesiska men den engelska texten har mycket mer att önska. Konstiga/ felaktiga ord sätter myror i huvudet och den mycket torftig.
Har också börjat läsa andras erfarenheter på nätet och de varierar från nöjd till skräp.
CS9000 är nu placerad i skräplådan.
Anders

Köpte den här:
Original Ambarella GS1000 HD 1080P Car DVR Video Recorder GPS [GS1000 with GPS] - $115.90

Är supernöjd och har nu spelat c:a 300 mils körning i Tyskland o Holland.
Tömmer minneskortet på 32 Gb efter varje etapp och sparar på datorn för senare redigering hemma. Har också haft med den i fickan på våra stadspromenader för att filma eller bara ta stillbilder med vilket också går bra.
Perfekta bilder och väldigt lätt att koppla upp till datorn eller TV.
Laddas genom medföljande bilkabel och har inte haft några problem med den.
Sitter fast i vindrutan så man knappt får loss den.
Var också inne på att köpa GS 9000 på grund av den större displayen men efter konsultation med FoxOffer så tyckte han att jag skulle välja GS1000.
 
Toppen