• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dammsugning.

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Dammsugning.

Har en vanlig 230V 1800W går alldeles utmärkt med invertern.:)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den viktigste forskjellen mellom animal og car utgaven til Dyson er at Car & Boat pakken har med en spesial laddar fra 12V i tillegg til standardladdaren. Den bøyelige forlengeren manglet i min pakke (kjøpte et utstilligseks. og noen hadde snodd slangen).

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Nei, har faktisk 2 invertere - en 2kW som bare brukes i lasterommet og en 1500W med fjernbetjening som har flere kontakter rundt i bilen. Men å benytte en inverter med sin tomgangsforbruk og effekttap i tillegg til effekttapet i en 230 ladder når en kan benytte en DC-DC med et minimalt effekttap finner jeg mindre spennende.

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Jag har fabriksmonterat elverk i bilen. Det laddar bodelsbatterierna och om jag vill starbatteriet. Sedan funkar AC, micro, golvvärme och det finns ström i alla vägguttag (18 st).
Men jag brukar inte använda dom faciliteterna. Istället har jag en liten konverter från Clas Olsson på 150 W för nån hundring. Den hänger på 12 volten och får ladda laptop, dammsugaren, och annan elektronik. Funkar bra.

Jag har den största respekt för elinstallationerna i husbilar eftersom dom är mycket mer komplexa än i ett hus, då det är flera olika system som skall samsas.

/M

Toppen