• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dammsugning.

Sv: Dammsugning.

Har en vanlig 230V 1800W går alldeles utmärkt med invertern.:)

Den viktigste forskjellen mellom animal og car utgaven til Dyson er at Car & Boat pakken har med en spesial laddar fra 12V i tillegg til standardladdaren. Den bøyelige forlengeren manglet i min pakke (kjøpte et utstilligseks. og noen hadde snodd slangen).

Nei, har faktisk 2 invertere - en 2kW som bare brukes i lasterommet og en 1500W med fjernbetjening som har flere kontakter rundt i bilen. Men å benytte en inverter med sin tomgangsforbruk og effekttap i tillegg til effekttapet i en 230 ladder når en kan benytte en DC-DC med et minimalt effekttap finner jeg mindre spennende.

Jag har fabriksmonterat elverk i bilen. Det laddar bodelsbatterierna och om jag vill starbatteriet. Sedan funkar AC, micro, golvvärme och det finns ström i alla vägguttag (18 st).
Men jag brukar inte använda dom faciliteterna. Istället har jag en liten konverter från Clas Olsson på 150 W för nån hundring. Den hänger på 12 volten och får ladda laptop, dammsugaren, och annan elektronik. Funkar bra.

Jag har den största respekt för elinstallationerna i husbilar eftersom dom är mycket mer komplexa än i ett hus, då det är flera olika system som skall samsas.

/M

Tillbaka
Toppen