• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Daly bms

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej..
Jag har installerat en Daly bms 150A. Ställt in alla parametrar, och nollat bms:en... men ändå syns inte laddning/urladdningen på displayen när det är runt typ 0.1- 2.5A
Jag har varit i kontakt med säljaren på Amazon.se, som anser att jag inte har ställt in rätt SoC, eftersom antal cycle visar noll, och så säger han att bms:en kan inte mäta låga A....
Självklart håller jag inte med säljaren...
Men det hade ändå varit skönt att höra vad ni som har en Daly smart Bms säger...

 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.682
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Peter, hur kom du fram till att börja balansera vid 3,3V?
Jag tänker att vid den spänningen så kanske man bara hunnit till 50% SoC.
Är det inte tidigt?

Jag har på mitt bms123 3,5V som start av balansering, men tänkte prova att sänka till 3,4V.

Jag kör på 3,4V sedan start (1år sedan) fungerar utmärk hitills. med BMS 123.
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Peter, hur kom du fram till att börja balansera vid 3,3V?
Jag tänker att vid den spänningen så kanske man bara hunnit till 50% SoC.
Är det inte tidigt?

Jag har på mitt bms123 3,5V som start av balansering, men tänkte prova att sänka till 3,4V.
Nu har mina sinopoly lägre max volt än dina.... Men du har rätt jag kan säkert höja till 3.4 eller 3.5v.....
Vi har i flera dagar haft dåligt med sol.... Därför har jag inte kunnat sitta och glo på skärmen när volten inte är i närheten.
Men så fort vi får bättre väder så kommer jag att sitta klistrad vid skärmen för att försöka se om jag ser när cellerna börja komma i obalans...
 
Toppen