• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dåligt vattentryck i toan

Ulf62

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
39994
Medlemskap
2025
Hej alla ! Har en Hobby husbil och har väldigt dåligt tryck på toaletten spolning gen det sprutar inte runt i toaletten som jag är van vid på andra husvagnar/husbil som vi haft ?? Tips på åtgärd pump eller slangar ? Det är inte heller så bra tryck i kranarna heller

Elina&Christer

HBK Medlem
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
25978
Medlemskap
2025
Har du kollat så du inte har läckage? Öppna och ta ut toakassetten. Kolla om det finns vatten i botten på utrymmet. Om så, då har du läckage. Kolla varifrån vattnet kommer genom att den ena står ute och tittar in i utrymmet medans den andra är inne i toan o spolar. Mycket vanligt att magnetventilen fryst sönder o behöver bytas ut. Felet blir bara värre med tiden o till slut forsar vattnet fram där o rinner ut under bilen o spolningen funkar inte alls. Så håll koll där!

AnnaRoger

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
27760
Medlemskap
2025
Har inte med TS tråd att göra men lite info bara vi tröttnade när slangkopplingen till magnetventilen sprack 2 ggr (is & plast är ingen bra kombo) så på våran Hymer 2008 kunde jag dra om slangen så nu går det att ta ner magnetventilen / slang & göra rent utan nedmontering av toa men hoppas att det är bättra ordnat på nyare husbilar

Toppen