Hejsan, det sitter faktiskt ibland en strypning i spolslangen in till toaletten för att dämpa och kanske både snåla och inte få allt för mycket onödigt spolvatten i kassetten. De har/hade t.o.m. olika färg, en plastplugg med ett mindre hål i helt enkelt. Vet inte så mycket om dem men jag tror nog de satt tillsammans med kraftigare tryckpumpar för att dämpa spolningen lite, så det var mest en tanke.
Nu skriver du att det verkar lite dåligt även i kranarna, 19 L/min men ett skapligt tryck på 1.4 bar borde ge hyfsat i ett normalt system faktiskt.
Men det jag funderade på är en klassiker om pumpen ev. har blivit bytt någon gång, och det händer ofta att man inte kan lita på färgerna på kablarna i bilen kontra de på pumpen. En dränkpump pumpar faktiskt även om den går baklänges men då ofta sämre (inte jämnt) än när den går åt rätt håll.
Den borde väl ha varit kopplad rätt när bilen var ny, men kan ev. blivit felkopplad om den är bytt.... Det kommer faktiskt rätt ofta frågor om dåligt tryck efter pumpbyte, som blir bättre ibland vid skifte av kablarna.
Bara en tanke

. M.v.h. JANKRO.