B
Bengt & Gunni
Guest
Efter att kört ca 300 mil genom tyskland o ner till södra frankrike med hjälp av sygic och copilot måste jag tyvärr konstatera att ingen av dom håller måttet.När dom behövs som mest t.ex i samhällen visar dom ofta in på konstiga omvägar.Har ibland hänt att efter en lång tur inne på smala gator är man sen tillbaks på den väg man var på.Sygik har vid ett par tillfällen ordinerat att göra en skarp vänstersväng på motorväg utan tillstymmelse till väg på vänstersidan.I rondeller får man ofta felaktig information.Man kan undra hur långt man kör i onödan.Vår sista etapp hit ca 42 mil blev 1, 5 mil längre tack vare alla felaktigheter.Det allvarligaste tycker jag är den osäkerhet som uppstår i städer med tät trafik när man inte har nån säker navigeringshjälp.Man tycker att utvecklingen borde gå mot bättre grejor, men min gamla garmin är i många avseenden bättre som navigationshjälp.Det borde väl finnas någon navigationsapp för android som fungerar.I övrigt har vi det bra här i Gruissan soligt o varmt.Ska åka moseldalen på hemvägen (om inte navigatorn villar bort oss)
Hälsar Bengt o Gunni
Hälsar Bengt o Gunni