• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cinderella förbränningstoa!

sunnanö

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
16324
Medlemskap
2024
Hej, jag är nyfiken på cinderella toa i husbilen, har pratat med några som gillar det. Är det någon som efterinstallerat en sådan i en Kabe X880 lt ?
I så fall, är det värt pengarna och hur blir slutresultatet?
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Jag tar upp en ca 1 månad gammal tråd, jag funderar oxå på förbränningstoalett.
Men så läste jag på Cinderella hemsida att en förbränning ta ca 70min, ryker det i skorstenen då oxå i 70min?
Då jag är 55 år så blir det wc besök på natten, ölen vill ut och blev det extra öl så kan det bli två wc besök på natten.
Då kommer det att gå åt påsar och gas.
Vad händer om Cinderellan skulle krångla, att den inte tänder etc, en wc kassett fungerar i alla lägen.
 

kocken1

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2025
Tydligen många som är kvar i 4-års ålder och tycker det är kul med kiss & bajs.
Kan ni hålla tyst istället för att skriva, eller skriv av er på någon humorsida om ni inte
kan följa tråden. Vi är nog många som är intresserade av en cinderella i husbilen.
Vi fricampar och vi kör mest höst, vinter, vår och skulle gärna slippa bekymmret med att hitta tömning för toatankar.
Är det någon som installerat själv?
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Hej !
Reklamen vill få oss att tro att det enda som återstår efter användandet är lite aska. Merparten efter förbränningen återfinns i de gaser som leds ut via skorstenen, dessa består till största delen av vattenånga och koldioxid,samt andra gaser som inte nämns. Efter som massa (energi) inte går att förstöra så återstår vid förbränning samma massa i avgaserna som det som har förbränts. Inget har försvunnit. Tvärtom adderas även koldioxiden från förbränningen av gasol. Påståendet om miljönytta kan således skarpt ifrågasättas.
BBa
 
Toppen