• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chromecast i husbilens WiFi

Hasse D

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
691
Medlemskap
2024

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
5e2554be27c9574a758e6272-0-medium

USB-C Type-C to HDMI HDTV Adapter 4K*2K UHD for Samsung Galaxy S9 S8+ Note 8 Exquisite
SEK 49,00 kr
Black, Antal 1
Leverans: SEK 50,00 kr

Den här fungerar till min Samsung S9. Beställd 8 maj och kom den 1 juni från Wish. 99 kr
 

LPer

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
25403
Medlemskap
2023
Uppfattar jag det rätt så för att använda en MHL-adapter från en smartphone/platta till HDMI-porten i en TV, måste telefonen/plattan stödja MHL?
Med en telefon/platta som inte har MHL-stöd är ju då ChromeCast ett alternativ, såvida man inte har en "smartTV".
 

Spaceman

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
29615
Medlemskap
2022
Jag använder min telefon för att dela internet till min chrome cast. Sedan är det bara casta som vanligt, funkar bra med samma telefon som jag delar internet med. Ett tips är också att ladda ner filmer från typ netflix när man sitter hemma så drar det inte lika mycket data när man sedan är ute och reser.
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Jag använder min telefon för att dela internet till min chrome cast. Sedan är det bara casta som vanligt, funkar bra med samma telefon som jag delar internet med. Ett tips är också att ladda ner filmer från typ netflix när man sitter hemma så drar det inte lika mycket data när man sedan är ute och reser.
Du använder inte iPhone då? På iPhone är problemet att när man delar ut hotspot är det fortfarande skilt från telefonens nätverk (4G). Troligen något säkerhetstänk. Om någon har en tydlig instruktion för att få det att funka med en (1) iPhone, dela det gärna!
 

Spaceman

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
29615
Medlemskap
2022
Du använder inte iPhone då? På iPhone är problemet att när man delar ut hotspot är det fortfarande skilt från telefonens nätverk (4G). Troligen något säkerhetstänk. Om någon har en tydlig instruktion för att få det att funka med en (1) iPhone, dela det gärna!
Nej precis. Jag använder en android.
 
Toppen