ILoR
HBK Medlem
Via Explorer och SVT play går det ju att minska förbrukningen vid tittandet på TV. Finns motsvarande via Chrome och TV4 play. Med Chrome går det just nu 1GB/tim.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är det Cromecast du avser? Då är svaret nej, det går inte att minska dataförbrukningen,använd Play koppla telefon/platta till TV direkt,finns information i länken från Robert-110.Via Explorer och SVT play går det ju att minska förbrukningen vid tittandet på TV. Finns motsvarande via Chrome och TV4 play. Med Chrome går det just nu 1GB/tim.
Blir lite osäker på vad du avser.Var nog otydlig i min fråga. Google Chrom och TV4 play. Läste att TV4 play är bäst/kräver Google Chrome.
Jättebra info. Tack så mycket..Kanske svaret finns här:
![]()
Se på TV i husbilen
Det finns flera alternativ att kunna se på TV i husbilen, Marksänd TV, Satellitmottagning eller via Internet-mottagning och en App i smarttelefon eller surfplathusbilsklubben.se
Du skriver Chrome, kör du alltså på datorn och inte TV4 play som app på telefon/platta? I appen finns inställning för uppspelningskvalitet, det borde påverka dataåtgången.Var nog otydlig i min fråga. Google Chrom och TV4 play. Läste att TV4 play är bäst/kräver Google Chrome.
Tack, enl deras chat skall det funka med min Samsung A5, vilket jag inte tror ett dyft på, men ska ut till dem och kolla fysiskt.Kanske den här kabeln fungerar, anges några äldre Samsung mobiler i listan på kompatibla, borde vara även senare modeller.
Butiken borde kunna svara eller testa.
![]()
USB-C till HDMI kabel 4K - 2 meter - Kablar - TV & Bild
Spegla innehållet från en mindre skärm, som mobil, läsplatta eller laptop, på en större skärm eller projektor - det är bara att koppla in USB-C till HDMi kabeln mellan enheten och HDMI-skärmen!www.elgiganten.se
Tack, enl deras chat skall det funka med min Samsung A5, vilket jag inte tror ett dyft på, men ska ut till dem och kolla fysiskt.
Ska även undersöka mot Xiaomi Me Note 10 framöver.
Jo jag har usb-c (givetvis, trött på att vända hit o dit). Ska forts att kolla detta. Tack så länge.Hej Emerson,
Vet inte vad det är för anslutning till din Galaxy A5, men det borde nog vara en micro-usb anslutning och då kommer det inte att fungera med en usb-c till hdmi adapter som är föreslagen, om man då inte använder ytterligare en adapter med micro-usb till usb-c, och det känns ju bara onödigt krångligtMen här kan du iaf läsa mera om MHL-anslutning, och det ser ut som om det är från Galaxy S6 och uppåt som det fungerar med MHL
![]()
Hur funkar det? - Anslut Android-enhet till hembion
Läs hela "hur funkar det?"-boken online, helt gratis!www.kjell.com
Har precis som dig tänkt ansluta direkt från telefonen/plattan till tv:n i husbilen, och försökt få reda på vilka mobiler som klarar av detta, och det är inte helt lätt att hitta den informationen, så idag använder jag för enkelhetens skull Google Chromecast för film och tv tittande i husbilen, det ryktas om en helt ny Chromcast Ultra som blir mer som en android tv och då kommer man ju inte behöva använda mobilen alls.
![]()
Ny Chromecast Ultra kan bli en Android TV
Enligt källor ska en ny Chromecast Ultra vara på väg och den ska inte bara vara en dongel som strömmar vidare vad en annan enhet säger åt den att göra utan en enhet med egna appar.www.mobil.se
/Stefan