• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chevrolet Van blir husbil

F

F.d. 721

Guest
Sv: Chevrolet Van blir husbil

Jag har inte glömt av dig bror. Jag jobbar för en trip upp till huvudstaden.

Nu är bilen iallafall lastad och klar för helgens aktivitet på Mantorp, nämligen BugRun:

Så nu får den bekänna färg. Ska bli kul att få sova i den för första gången med även om vädret inte ser ut att bli det bästa..

MVH Niklas
 
Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Chevrolet Van blir husbil

God morgon,
kör hårt på Mantorp Härlig bana
Trevlig helg
Bror
 
Senast ändrad:
F

F.d. 721

Guest
Sv: Chevrolet Van blir husbil

Mycket härlig bana, om än lite för lång för polon, men det gick väldigt bra endå tycker jag.

Nervositeten släppte först när jag parkerade hemma, var jätterädd för att nånting skulle gå sönder på vägen, men den höll ihop riktigt fint, drog 1.67 upp och 1.66 ner. Körde då 100km/h på plan mark enligt mätaren, är ca90-95kmh på gpsen. Gick dock betydligt segare i backarna, ville inte plåga den för mycket utan oljekyl till automatlådan. Och appropå oljekyl så där jag lämnade kärran idag träffade jag en kille som hade en ny oljekyl liggandes till min som jag kunde få överta riktigt billigt, det ihop med en tempmätare måste ju vara bombsäkert.

Sova i den gick också bra, om än lite kallt på nätterna. Ctek laddaren orkade inte ladda 2 batterier med 2 kylväskor inkopplade heller, den gick varm och började lukta och batterierna var tomma :(

Men det var en solig och trevlig helg endå. vinkade på en HBKare på rastplatsen Grandalen vid bollebyggd idag med. Kände ju mig sådär lite extra glad.
MVH Niklas
 
F

F.d. 55259

Guest
Sv: Chevrolet Van blir husbil

Hej Barret.
Ett himla arbete Du har gjort, grattis!
Har Du lust så gå in på min hemsida så kanske Du kan få lite flera tips.
www.teamkylis.se
Lycka till med Din Van
KYLIS 146
 
F

F.d. 721

Guest
Sv: Chevrolet Van blir husbil

:swoon: Ehh. Shit vilket arbete! Och vilken inredning. Finns inga ord ju. Extremt fin van. Fy fasen alltså. förstår att du har vunnit alla dom där priserna. Riktigt snyggt. Förstår inte hur folk orkar att lägga ner så mycket tid och pengar. Önskar att jag hade den motivationen.


Den skall du vara nöjd med även om den inte är i din ägo längre.

MVH Niklas
 
Toppen