• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CC ändrar villkor på avställning och utlandsresor

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.254
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi bytte till Varsam. De frågade förvisso om vi kör mkt utomlands men vi har inget planerat dör det, bara ett par turer till Danmark men inom Norden så var det inga problem likaså vid "normal" semesterkörning utomlands. Det är årsförsäkring hel med extra allrisk. Det blev strax under 3100.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Vi bytte till Varsam. De frågade förvisso om vi kör mkt utomlands men vi har inget planerat dör det, bara ett par turer till Danmark men inom Norden så var det inga problem likaså vid "normal" semesterkörning utomlands. Det är årsförsäkring hel med extra allrisk. Det blev strax under 3100.
Styrelsen har i dagarna skrivit avtal med Varsam. Kolla så ni har rabatten:

 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.254
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Styrelsen har i dagarna skrivit avtal med Varsam. Kolla så ni har rabatten:

Det har vi säkert inte men jag hittar inget på förmånssidan om det. Men det har jag å andra sidan hittat förklaring till :) Då blev det 5% till iaf, ca 2950 i stället :) Stort tack för det.
 
Senast ändrad:

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Styrelsen har i dagarna skrivit avtal med Varsam. Kolla så ni har rabatten:

Det står att man får bo i husbilen fastän den är avställd, men gäller det även om den är avställd utomlands? Viktigt för oss som övervintrar i Spanien. Jag har den dyra skatten.
 

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Det har vi säkert inte men jag hittar inget på förmånssidan om det. Men det har jag å andra sidan hittat förklaring till :) Då blev det 5% till iaf, ca 2950 i stället :) Stort tack för det.
Det var ett "bra" pris.
Jag fick ett prisförslag på 7700 kr extra allt, för min Carthago.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.819
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Förmånssidan är under uppbyggnad ang försäkringsbolaget Varsam.
Erbjudandet är nu inlagt under Förmåner.
 

MikaelFang

HBK Intresserad
Inlägg
7
Kommun
Piteå
Enl infoblad gäller avställningförsäkring bara i Sverige. Varsam alltså.
Hej, nej där har du tolkat det fel.

Varsams försäkring är en årsförsäkring.
Du kan därmed ställa av din husbil och få ner skatten utan att försäkringen blir en avställningsförsäkring. Även utomlands.

Momentet ”avställning” som du hänvisar till är inte en del av husbilsförsäkringen. Däremot delar husbil samma villkor som personbil och jag tror det är därför du tolkat det fel.

Har du funderingar så är det bara ringa oss så hjälper vi er.

/Micke (anställd på Varsam Försäkring)
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Hej, nej där har du tolkat det fel.

Varsams försäkring är en årsförsäkring.
Du kan därmed ställa av din husbil och få ner skatten utan att försäkringen blir en avställningsförsäkring. Även utomlands.

Momentet ”avställning” som du hänvisar till är inte en del av husbilsförsäkringen. Däremot delar husbil samma villkor som personbil och jag tror det är därför du tolkat det fel.

Har du funderingar så är det bara ringa oss så hjälper vi er.

/Micke (anställd på Varsam Försäkring)
Ja lite otydligt... Avställd utan avställningförsäkring... Det verkar ju bättre. Även gäller endast Sverige faller bort, stod kanske det med?
 
Toppen