• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campare tömmer bajs

F

Fd.47585

Guest
Det blir nog mer rätt om man utgår från hur många km bilväg (landsväg) det finns i stället. INte många går väl några km in i en halvvuxen granplantering med sin toatank...
;)

Då har vi ‭‭220 800‬ km vägnät i Sverige (Vägar i Sverige – Wikipedia) / 100000 husbilar = 2,21 km per husbil * 3 tömningar /vecka * 6 veckor (5 veckor semester och lite till helger) = 18 tömningar per 2,21 km / 2,21 = 8,1 tömningar per km eller 1 tömning per 123 meter!!!!!!! Sen är nog 9 av 10 av dessa med kemtabletter.
Är något jag i alla fall inte vill råka ut för :-(
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Då har vi ‭‭220 800‬ km vägnät i Sverige (Vägar i Sverige – Wikipedia) / 100000 husbilar = 2,21 km per husbil * 3 tömningar /vecka * 6 veckor (5 veckor semester och lite till helger) = 18 tömningar per 2,21 km / 2,21 = 8,1 tömningar per km eller 1 tömning per 123 meter!!!!!!! Sen är nog 9 av 10 av dessa med kemtabletter.
Är något jag i alla fall inte vill råka ut för :-(

I din beräkning utgår du ifrån att alla 100 000 H. - bilar tömer i naturen...Och att alla tömningar görs på en och sama dag.... Tycker du det är realistisk?
Mina beräkningar gjorde jag på 1/3 av den summan...., även denna 1/3 är säkert högt överdrivet....
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Härmed avslutar jag mitt skrivande för denna "skit" tråd...... men en sak vill jag först säga..... ATT JAG TYCKER ATT INGEN HÄR PÅ HBK SKALL BERÄTTA HUR ANDRA SKALL GÖRA...(Ups...nu gjorde jag det :oops: ).. Berätta istället hur DU gör så kanske vi andra se dig som ett föredömme....

Önskar ändå alla en trevlig kväll....
 
Senast ändrad:
F

Fd.47585

Guest
I din beräkning utgår du ifrån att alla 100 000 H. - bilar tömer i naturen...Och att alla tömningar görs på en och sama dag.... Tycker du det är realistisk?
Mina beräkningar gjorde jag på 1/3 av den summan...., även denna 1/3 är säkert högt överdrivet....

Du sa att det töms 660000 gånger, alltså 6,6 gånger per husbil dvs 1/3 av vad jag räknade, då blir det alltså "bara" en tömning per 375 meter. Skiten lär ju ligga kvar ett tag så jag vill nog ändå inte ha det så i vår natur, för detta är ju ett teoretiskt resonemang, de flesta lär tömma på ett begränsat antal platser (ställplatser, fricampingställen osv) så istället för 1 tömning / 375 meter så blir det nog många på dessa begränsade platserna. Så JAG tycker vi ALLTID tömmer i de tömningsstationer som finns. Finns ingen i närheten så får man flytta på sig eller ha med flera tankar och fylla dom tills man kan tömma "rätt" tex hemma i toaletten. Så gör vi alltid och det kommer vi fortsätta med för att inte skapa dåligt rykte åt något så bra som husbilslivet kan vara :)
 
Toppen