• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campare tömmer bajs

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.665
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Hur många rastplatser med latrintömning finns det i Skåne? Jag tror att ena handens fingrar räcker till. Enligt Trafikverket ligger det inte på dom att bygga latrintömningar på rastplatserna. Är campingarna villiga att ta mot alla husbilar som behöver tömma?
Jag har en viss förståelse för när utländska turister inte hittar en plats på att tömma på, så kommer paniken. Ute i Europa kommer man aldrig i en sådan situation att man inte hittar en tömningsplats. Tycker husbilsklubben borde påverka politikerna så att Trafikverket får som uppdrag att ansvara för utbyggnaden av latrintömningar längs våra vägar.

Vem vill ta det uppdraget tror du?
Någon annan.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.665
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Hej jag trodde att det var just såna här frågor som husbilsklubben skulle påverka är det inte därför man har förtroendevalda?

Ursäkta ett sent svar men jag åt nu.
Förtroende valda sköter klubben.
Vill någon ta upp frågor typ tömning
Så starta en sådan grupp med godkännande från klubben.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Usch fy fan vad äckligt om han sköljde ur tanken med färskvattenslangen. Det är just därför man skall ha med sig egna kopplingar & slang. Man vet ju inte om det varit ett svin där före mej, vilket är högst troligt.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Under vår resa i Finland nu i sommar så såg vi en tysk bil släppa ut gråvatten på platsen där vi stod.
Skrev en lapp och satte i dörren att "Vi har sett att ni släppt ut spillvatten vilket inte är tillåtet, För er kännedom är registeringsnummret är noterat"
Undertecknat personalen på plats.

Kanske var djävlig men kunde inte låta bli tyvärr.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Vi kan väl hjälpas åt här och nu och tala om att man INTE skall tömma kassetten i naturen. Tycker att det finns en gräns där man måste försöka undertrycka snålheten.

JUST DET... tur att vi är moderna mäniskor och då går det bra att slänga plast, ciggfimpar, burkar, kemiska produkter mm i skogen.... men inte din egen skit.....ajabaja !!
Tänk på att även Dinosaurierna en gång i tiden lämnade sin skit i skogen :eek:....
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Visa mediaobjekt 9514Detta funkar bättre än tömning i skogen.
Finns på många campingar :spinny:Visa bilaga 178492

??? Det får jag verkligen säga att det verkar vara en finulig maskin som tar hand om ens fulla toa-kassett.... Men är inte risken stor att någon annan förväxlar denna med en diskmaskin och lägger in sin disk i den ??? Det skulle ju varit himla äckligt om man fick en massa matrester på sin toa-kassett :eek:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Feltspade NATO type, vekt rundt 1 kg. Litt variasjon i vekt og utseende mellom fabrikkantene. Det finnes kopier som er mye lettere og svakere. Orginalen har en skarp side som kan brukes som øks.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Dock kanske lite skillnad eftersom utsläppet i Smögen skedde en bit ut i havet på 30meters djup, där spädes det ju ut väldigt fort och stör förmodligen ingen. Lite värre om någon råkar trampa i 18 liter urin, papper och bajs?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Dock kanske lite skillnad eftersom utsläppet i Smögen skedde en bit ut i havet på 30meters djup, där spädes det ju ut väldigt fort och stör förmodligen ingen. Lite värre om någon råkar trampa i 18 liter urin, papper och bajs?

Ingen??..... Undra vad det marina djurlivet hade sagt om det kunde prata :eek:.... ;)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
240m3 låter naturligtvis mycket, men i förhållande till de enorma mängder vatten som finns i Nordsjön är det ju väldigt lite. Sedan är ju det mesta av det här väl mest vätska och ganska ofarligt organiskt material, mera äckligt än farligt.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Så många inlägg om stora utsläppskatastrofer verkar vara ett försök att förringa skitspridningen som husbilsägare sysslar med. Jag tycker att vi skall försöka visa vår avsky för tömningarna i naturen. Det är förskräckande milda reaktioner på svineriet tycker jag.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag tror snarare att det handlar om att få skriva en nyhet som får stor spridning, det är så reportrar jobbar, dessutom finns det nog en hel del som vill stoppa oss husbilsåkare. Det verkar ju inte ens finnas konkreta bajsbevis ens i bildformat, bara det är konstigt med tanke på att alla har en kamera på sig idag..

Tittar man på hur Mölle kapell ligger till via googel maps så inser man att det INTE troligt att någon bemödar sig kånka runt med en full kassett bakom kapellet för att hälla ut innehållet. Jag är bomsäker på att det snarare är bilister som gjort sina behov där precis som dom gjort på varenda rastplats i hela Sverige.

Dessutom visste ju inte prellen någonting, tror allt är fejk eller att någon har andra onda avsikter mot oss husbilsåkare.
 
Toppen